Men fläsk, d e gött d...

Annat än pizza...
Så blev det alltså en långweekend i Åmål. Mamma kom upp till Karlstad på onsdagen och jag agerade städledare. Hon gjorde min ruttna lya till ett glänsande palats. Sedan rullade mors lilla Toyota mot Dalslands marker. Jag fick min vilja igenom när det bjöds på korvstroganoff med en liten semla till efterrätt. Kvällen fortsatte med åtskilliga koppar av " det svarta guldet", lite ostbågar och påskmust. Jag hann även med att vara kulturell när jag läste en deckare av tennisoraklet Björn Hellberg. På torsdagen fortsatte husmanskostpartyt med bruna bönor och fläsk. Hälsade även på min syster och min guddotter. Men på fredagen började det suga i öltarmen så det fick bli en helgtur in till Jonte.

Ali Anka
Hos Jonte fick det bli lite Fifa 08. Hade ett sånt oförklarligt sug efter att spela tv-spel. Sedan bar det av till det berömda bolaget. Där inhandlades det pilsner och dylikt. Efter inköpen gick vi till Alsins nya lägenhet. Otroligt mycket designerkänsla över den! Man skulle kunna tro att min polare Room service-Jonnie varit där och mekat. =)
Där satt jag, Jonte, Ali, Kihlander och Marie, och sög i oss livets drycker. Den sistnämda i sällskapet är den minst allmänbildade person jag känner, och hon är inte ens blond. Ett exempel på kvinnans okunskap kom även denna kväll:

                        image16                                              
                                                                    
-Vad heter Danmarks huvudstad?

-E inte det Köping?!!






Compagniet-det världsberömda innestället
Vid halv tolv-snåret bar det av till HC. Det var en kompis som varit med och arrangerat en rockafton med lokala band denna kväll. När grabbarna i Aint life Grand spelat en stund bestämde jag mig för att vara med i bandet. Så jag hoppade upp på scenen och rockade loss lite. Tilltaget var dock inte alltför populärt bland vakterna, och herr Turesson åkte därmed ut från innestället. Jag stod utanför tills det stängde och färdades hem till Jonte i sedvanlig Sahar-taxi. 

Stinkande pensionärer
På lördagen var jag tvungen att stiga upp i ottan vid 10.30. Anledningen var att jag skulle lyssna på någon gammal fängelsechef, så att jag kan skriva ett skolarbete. Bakfull som ett ägg kliver jag in på församlingshemmet i Åmål. Där möts man av en vidrig stank. Kärringparfymen ligger som ett skikt i lokalen. Inte precis vad man önskar sig på bakfyllan. Jag lyckades i alla fall lida mig igenom föredraget utan att strypa någon överparfymerad hagga. Befriad kom jag ut från församlingshemmet och gick för att kolla på lite live-fotboll. Där var allt som vanligt. David sprang som vanligt i perfekta djupledslöpningar, gjorde som vanligt ett par mål och hann som vanligt med ett rött kort, efter att ha gett fingret till linjedomaren.
Kall som en isglass, stel som en pinne, blev man av att kolla på fotboll. Så jag åkte tillbaka till Jonte för att få i mig lite värmande drycker. Det gjorde gott för både kropp och själ. Senare på kvällen bar det av till "Körv-ätarn" på förfest. Där var det mycket känt folk som var kul att återse. Även denna heldag avslutades på innestället HC. Där påträffades ännu mer känt folk, som jag minglade friskt med. På natten hann jag även med en liten efterfest hos syrran. Trevligt och klassiskt! Lite oldschool så att säga..

Back to the Sunshine-town
Nu är man tillbaka i Karlstad och vardagen har kommit åter. Var trevligt att träffa mina klasskamrater igen. Sitta och "ko-ko:a"(intern-joke)  med Issa och "Snutbarnet". Även trevligt att softa med en kopp kaffe i Gläntan. Jag är fan så nöjd att jag började plugga. Det är ett fantastiskt liv! Lite fattigt, men jag är ganska van, är ju ungefär samma inkomst som när man gick på soc....=D

image17

...SÅ ÄR DET NÄMLIGEN INOM DET SOCIALA,KAN EJ DEN ENE, FÅR NÅN ANNAN BETALA....



 


Kommentarer
Postat av: Mickan

Detta himla "ko-ko:ande"...;)När ska vi till Åmål?? :)

2008-03-10 @ 15:31:25
URL: http://minmickan.blogg.se
Postat av: Tje fantasic J

Det var inte sarre vi åkte mned du utan en helt vanlig människa.... Vart e minnet ditt?

2008-03-10 @ 21:01:09
Postat av: urban

Kan väl inte hålla reda på vilken dag som e vilken heller!! då åkte ja tarre me sarre på lördan då...=D

2008-03-10 @ 22:16:24
URL: http://urbanana.blogg.se
Postat av: Isabelle

Kooookooo koookooo! :-D

2008-03-10 @ 22:33:41
URL: http://isabellethor.blogg.se
Postat av: monkan

kul med blogg!!!!

2008-03-11 @ 06:56:09
URL: http://mollimonkan.se
Postat av: Jonte from alby

ofan, o då åkte du te syrran lr?:)

2008-03-11 @ 19:28:21
Postat av: urbanana

till dej o hämta spruta...

2008-03-11 @ 22:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0