Det eviga, vidriga återtåget...

Det var som om de spelade ett parti svälta räv inuti min skalle. Som en tvekamp som egentligen aldrig behövde se ett slut. De tjattrade som ciderberusade högstadietjejer. Argumenterade med övertygande retorik. Jag ville att de en gång för alla gjorde upp, så jag slapp höra deras argumentering i huvudet. Antingen fick den ene vinna det där jävla partit svälta räv, eller så fick de helt enkelt dela på kortleken. Psykotiska röster i huvudet varje sommar. Jag orkar inte längre, så gör upp era svin, sade jag till dem.

-Ok då, sa den mordiska rösten.

- Ja, en debatt är en fredlig lösning, sa förnuftet.

- Det är bara som så att jag är jävligt trött på en människa. Han borde dö, den jäveln.

- Jo jag vet att du är mordisk. Du skriker om blodutgjutelse vareviga sommar.


- Egentligen är det väl inte han i sig, som borde försvinna. Det är alla förbannade flintastekspervon och bag-in-box-pretton som är skyldiga till hans existens.

- Men, du mordiske, du måste förstå att medmänniskorna inte vill ha större mening i livet än grillkvällar och billigt vin. Och med sådana livsambitioner passar mannen du vill döda alldeles utmärkt.

- Varför ska jag behöva se och höra på aset bara för att alla andra gått på lallandet?

- Där har du en poäng, sade förnuftet.

- Så varför kan vi inte bara förinta roten till allt detta onda?

- Man kan inte bara döda för att man avskyr någon. Vi lever ju i en rättsstat. Men ok, fantisera får man. Tänka på det i smyg. Men inte så någon hör. När alla vännerna gått hem, och festen är slut för längesen..

-Käften, nu provocerar du mig bara!

- Dobidobidamdam. Chalalala. Sommartider hej hej...

- Men lägg av, jag trodde vi debatterade.

- Jag har inte mycket att tillägga.Som jag sa, får man fantisera. Även jag som förnuft kan ibland drömma om att se hans skalle krossad på en sten, vid en sjö, i en skog..

-Nu var du rolig, va. Men ok, vi håller det vid fantasier. Jag får helt enkelt sansa mig nästa gång jag tvingas höra Halmstadshoran.

- Bra, då är vi överens. Allt är som det ska.

- Ingenting är som det ska. Likadant från dag till dag, skojade den mordiska rösten mordiskt.



Så var partit äntligen över. En kompromiss fick lösa konflikten. Så länge svensk sommar finns, finns han. Så länge flintastekar och bag-in- box finns, finns han. Det är bara att ledsamt inse. Så länge det finns idioter, finns Per Gessle. Den psykotiska svälta räv- matchen har iallafall tystnat.  Men ibland kan jag ändå höra rösterna inuti skallen, fantiserandes i samförstånd:

-Äta, jobba, sova, DÖÖÖ! sjunger dom i kör.Å dom ler, och jag ler. Å dom dansar, och jag dansar. Men dom dansar inte lika bra som sjömän..



...FLYTER UPP PÅ LAND...



Kommentarer
Postat av: Elin

Skönt, trodde det bara var jag som hade den hatisak inblicken på just den idioten...Puss i ljumsken;-)

2009-05-12 @ 18:02:43
Postat av: Anonym

haha inte lätt han återkommer på sommaren varjeee år

2009-05-12 @ 19:57:40
URL: http://mollimonkan.se
Postat av: GP

Man kan inte lyssna på ensamma, sorgsna lätt alkoliserade män med gitarr varje dag året om. Ibland behövs det odjupa texter och trevlig melodi en sommardag.

-Rapport med sport och väder

Snart är dom där

En blick som får mig att falla

åh, Gud - jag tror jag är kär

åh, åh, åh

Flickorna p TV2 - åh åh

Flickorna p TV2 - åh åh



=)

2009-05-12 @ 20:16:37
Postat av: Anonym

lätt alkoliserade, haha

2009-05-12 @ 20:22:54
Postat av: blöppa

Gessle for the president!!!

2009-05-12 @ 20:26:56
Postat av: anna

äntligen hittade jag en blogg som är värd att läsa. Tack!

2009-05-12 @ 21:39:32
URL: http://pappersdrake.blogg.se/
Postat av: u

Elin: You´ll never walk alone..



Monkan:Verkligen inte lätt. O d värsta är ju att artister tenderar att bli ännu större efter sin död. Så jag hoppas ist han blir 120 år och bortglömd.



GP o anonym: Utan raspig röst är man ingen sann poet...Lite mystik, tack! Dobidobidamdam..



blöppa: Terrorist..



anna: Varsågod, och tack...

2009-05-13 @ 00:49:30
URL: http://urbanana.blogg.se/
Postat av: Annarki

hahh, ja. varenda eviga sommar...

2009-05-13 @ 12:17:54
URL: http://annad.blogg.se/
Postat av: Jaanet

Skriv oftare Urbie.. :)

2009-05-13 @ 17:31:21
URL: http://janeteklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0