Inside my mamas head....(typ)

Hej du unge man!

Har inte jag lärt dig sedan barnsben att vara aktsam med pengar? Att när du senare växte upp inte skulle lyssna på vad den där Uggla förmedlade i den där låten som han sjunger "Den 25e smäller det"? Jag har den senaste veckan följt dina utsvävningar. Och jag vill bara påminna om att ångest inte går att bota med medel som dövar hjärnan. Är det något du vill fly från när du behandlar din kropp på detta sätt? Nu sitter du där igen som så många gånger förr. Pank,ångerfull och med kemisk obalans i kroppen. Nu kommer du snart på dina bara knän igen, och tigger pengar av mig. Men pengar växer inte på träd, ska du veta älskade vän.

Som i onsdags. Varför låter du luras med på en sketen Harryskväll, där största förhoppningen är att få med någon gammal sjukpensionerad, gul blend.-rökande änka. Du vet ju att det inte är kul i längden. Det slutade med att du tragiskt satt och drack folköl natten lång och kom i berusat tillstånd till föreläsningen. Skämmes, ta mig fan!
Min käre gosse, en fyradagarsfylla är inte bra för någon, och i synnerhet inte för någon med diabetes. Snälla försök att ta det försiktigt. Du är ju en så fin pöjk.

Men det är ju iallafall bra att du betalar dina räkningar i tid. Det ska du ha cred för. Och söt är du, det har du alltid varit. Fast du är så jävla dum i huvudet. Ditt panka, försupna as. Nej då, jag ställer alltid upp på dig. Vad det än gäller. I vått och torrt.

Med hjärtliga hälsningar, Mamma (genom din sons penna)


PS. När ska du egentligen växa upp, din fattiga luffare? DS.

PS2. Skickar med en femhundring DS.



...HELA MITT LIV HAR BYGGTS UPP AV MIN MAMMA...OOO MAAMMAA...

Kommentarer
Postat av: karro

Va bitter du låter hela tiden. Men "din mamma" har räät du är söt. Man måste fokusera på det positiva vettu :)

2009-03-06 @ 16:07:16
Postat av: Evelin

På nåt sätt lät inte det där riktigt som din mamma, men vad vet jag. Jag har ju egentligen mest fått korta vykort av henne. Ett sött ett i år på min födelsedag som jag taskigt nog inte ens har tackat för ännu :(

2009-03-10 @ 18:53:54
URL: http://evelinux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0