Merry Fucking Christmas

I morgon drar jag till skogarna för att fira Jesusbarnets födelse. Det var starkt gjort av Maria att ligga i ett frostskadat stall i det pittoreska samhället Betlehem, och pressa ut en son som senare skulle växa upp till en hippie i nattlinne. Stackars mor, att få se sin son gå ner sig och dö en rock n roll- död hängandes på ett kors. Ja, det är inte lätt...

Efter jul blir det nya krafttag kring den utlovade galan. Jag ska bara vara glöggberusad först. Och äta prinskorv och bli besviken på klapparna och kasta knäck på barnen som får mer klappar än mig och bygga snövaginor och längta tillbaka tll Agnetas nyårskarameller. Sedan är jag tillbaka som en ny människa. Eller samma gamla överdimensionerade åbäke..

GOD JUL, era storhelgsfyllerister!


Kommentarer
Postat av: Evelin

God Jul!

2009-12-18 @ 22:19:58
URL: http://evelinux.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag vill höra din åsikt om nya året/nyårsafton urban!

2009-12-30 @ 22:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0