Mitt tacktal..

När man blir uppskattad och uppmärksammad bör man tacka. Det är något jag lärt mig under uppväxten. I dagsläget har jag 140 fans på facebook. Det är stort. Inte superstjärnestort, men ändå grande. Sedan fansidan startades har jag under vissa dagar haft över 100 unika besökare på bloggen. Det är fint. Inte soluppgångsfint, men ändå nice. Naturligtvis vill jag tacka alla läsare, men vissa bör tackas speciellt:


Tack Bobby.... För att det var du som gjorde dig mödan att skapa fansidan, och således drog igång hypen kring fenomenet (?!) Urbanana. Men jag vill även tacka för många fina minnen jag har av dig. Det minnet som först dyker upp i min hjärna är när vi spelade fotboll i Fengersfors anrika juniorlag, och du som bänknötare satt i kavaj och solglasögon. Det höjde stämningen den dagen. Vem vet, hade du inte livat upp stämningen med outfiten denna vårdag, så kanske vi förlorat med 0-40 istället för 0-14. En fin lektion i laganda från din sida. Jag vill även tacka dig för den gången du förklarade fördelen i att ha en liten penis så att damerna inte får ont baktill. Det var visa ord som gav mig nya perspektiv kring det manliga könet...

Tack familjen Jalal.. För er som inte vet är detta Åmåls krogkungar som förfarar över ortens nattliv. Jag vill tacka er för att ni gjort mig till den jag är. Utan alla oändliga tusenlappar som druckits upp på framförallt HC skulle jag inte veta vem jag är. Tack för vipkortet som gjort det möjligt att sudda på danspalatset, trots att man inte haft råd till inträdet. Tack för att ni så öppet tog emot de 60000 kr jag fick i fadersarv. Det blev många whiterussians, och de var delikata nästan samtliga...

Tack Jonte.. För att du kom in i mitt liv den där dagen. Den där dagen för en evighet sedan, då du iklädd jeansväst med sydstatsflagga och raggartejpshatt, kom kånkades på ett flak 3,5or. Det har sänkts många kalla, och ljumna, sedan dess. En såpass trogen dryckesbroder måste naturligtvis omnämnas med ett speciellt tack..

Tack Mor... Det kanske låter klyschigt att nämna mamma i sitt tacktal. Men i mitt fall måste det nämnas. För hon är helt enkelt allt det där en mor ska vara...

Tack Far... För att du lärde mig att döden kan vara vacker och befriande, på sitt eget lilla vis. Tack för att du visade mig att rökning är dumt,även om dumma jag inte lärde mig den läxan...

Tack Arbetsförmedlingen... För att ni är så jävla inkompetenta. Hade ni gjort ert jobb och hjälpt mig att skaffa jobb, hade jag troligen varit en arbetslös f.d. Kardanknegare vid det här laget, som alla andra i Åmål. Istället blev jag så förbannat trött på er, så jag började plugga. Det ska ni ha stort tack för, då jag trivs som silverfisken i våtutrymmen, med min utbildning...

Tack Wayne Nilsson... För att du lärt mig nya dimensioner av bitterhet. Jag trodde knappt det var möjligt, men jag hittar ständigt uppslag och inspiration i ditt ultrabitter- skrivande...

Tack alliansen... För att ni pissar på de svaga som förväntat, och skyller allt på finanskrisen. Förhoppningsvis genomskådar Svensson detta, och vi kan byta regering redan efter en mandatperiod...

Tack Thåström... För en fantastisk konsert i lördags. Du är en sann vän som håller mig sällskap under ensamma nätter, tillskillnad från kvinnosläktet. Även om jag är säker på min sexuella läggning, hade jag släppt till för dig min hjälte, hur onjutbart och smärtsamt det må vara...

Tack Madde... För att du likt Thåström en gång i tiden lärde mig att kärlek är för dom. Inte mig. Livet är enklare utan sånt krångel, inbillar jag mig...

Tack snus...För att du helt enkelt är så god och ligger troget under läppen...

Tack mina sponsorer... Som jag inte har ännu. Men i tacktal måste sponsorer nämnas. Det har min retoriklärare Rolle sagt, och då är det så. Jag kan ju passa på att få in en liten produktplacering för att påskynda sponsringsprocessen. Visste ni att lipgloss är jättegott att äta, så köp det! Så, nu kanske Loreal eller några vill ha en banner på min sida...

 Snart  en sellout som alla andra?!.....


Jag trodde att fans var lika med groupies. Det har jag tyvärr inte sett skymten av. Hade jag haft några groupies hade ni naturligtvis fått ett speciellt tack, men nu får ni ett stort icke-tack. Men vad fan, jag får nöja mig med drugs and rock n roll, det är jag van med. Sex brukar ju komma när man minst anar det. Jag har anat det minst av alla länge nu...

 För övrigt finns det många som bör nämnas i en icke-tacksamhetslista. Men den listan blir för lång. Ni vet säkert redan på ett ungefär vad jag inte vill tacka. Typ Elin Kling, kungahuset, ärtsoppa, gud, Anders Borg, miljönissar, veganer, Håkan Mild, snuspriset, dagens outfit-luder, vinballar,blondinbella, moraltanter, bukspottskörtlar, gnaget, polisen, försäkringskassan...

Typ dom.......






...SLÄPP ALDRIG IN DOM HÄR, SLÄPP ALDRIG IN DOM HIT, INGENTING FRÅN DERAS VÄRLD...

Kommentarer
Postat av: Öset

Kan inte annat än påstå att din blogg är guld Urban...de är en räddning i mörkret för oss förtappade själar ;)

2009-04-06 @ 21:28:39
Postat av: Emilie

haha jaaa visst e det =) haha pussss

2009-04-08 @ 13:59:51
URL: http://missemilie.blogg.se/
Postat av: ida

Gillade allt förutom din kritik om Anders borg. Utan honom hade sverige varit ett u-land. Som norge.

2009-04-09 @ 22:36:26
Postat av: u

men i norge e d inne med hästsvans tror jag...däremot en finansminister i sverige bör inte bete sig o framhålla sig på detta sätt, o framförallt hur kan man låta en gammal blueshaschpipa sköta om vårt öde?!! då kan vi ju ha lasse ohly som statsminister ist tycker jag...han har lite kuk iaf...

2009-04-10 @ 03:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0