ÅMÅL ULTRAS!!

Jag vill knarkaaa...
Nä det vill jag inte idag. Men imorgon drar jag hem till Åmål och då tänkte jag att ett litet citat från världens sämsta film passade. Mamma ska ändå hälsa på imorgon, så jag hakar på tillbaka. Känner att jag inte orkar sitta i mitt igengrodda råtthål på 36 kvadrat. Det är snart varning för Anticimex i min ruttna lägenhet. Har ju aldrig varit känd för att vara den pedanta typen, men vid någon punkt får även jag nog. Ska bli trevligt att få ta sig en klassisk Jalal-fylla på det berömda Compagniet till helgen. Även trevligt att träffa lite klassiska människor, dricka klassisk Sofiero och bli klassikst drängfull ( låter iofs som en vanlig lördag i Karlstad också men) . Min ömma moder ska även få bjuda mig på lite hederlig husmanskost, kravet för att komma hem är alltid bruna bönor med fläsk.

Den nya Janne Josefsson...
Idag har jag varit i skolan och lärt mig att skriva notiser. Tills nästa onsdag ska jag även ha lämnat in en hel nyhetsartikel. Så nu är man på gång att bli en riktig journalistslyna. Egentligen är ju journalister nästan lika vidriga som snutasen. Jag märker att dom försöker utbilda mig till att bli ett sånt där riktigt prakt-as som inte skriver objektivt utan bara lyssnar på ena sidan av historien, och vinklar saker. Men jag ska stå emot! Tänker inte bli någon hora till våra myndigheter. Det finns alltid två sidor av en historia. Annars får det fan vara! Oj vad politisk jag kände mig nu, lite stolt faktiskt. Men det verkar i alla fall bli en intressant kurs som vi läser just nu.  Det är ju som sagt kul att få ordbajsa lite, och alltid lär man sig väl nåt. Den som lever får se......

Füssball
Ikväll blir det Champions league-fotboll med lite tillhörande snacks. Skönt att det för en gångs skull är något bra på teven. Senaste tiden har det inte varit mycket vettigt att se på. Förresten, om någon från Radiotjänst läser detta, så ska jag se matchen hemma hos Jansson. För som ni redan vet, äger ju inte jag någon TV....=P

image15

....MAMA I`M COMING HOME....







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0