Blow job

Idag har jag jobbat på låtsas. Utan varken lön eller reseersättniing för skoslitaget på min vandring till skolan. Marknadsförare kallas jag lite märkvärdigt. Det är en sån där som skulle tatuera in logotyper runt sin nyfödda dotters fontanell för att få lite uppmärksamhet.

Det börjar ju nämligen dra ihop sig till sånt där vuxenliv som en ärbar medborgare bör ha. Jobb, husvagn, katt, ansvar, prostataförstoring och allt sånt där. Och då duger det fan inte att bara uppge en fil.kand.-examen i sitt cv. Man ska ju ha även helst ha erfarenhet inom allt från bergsprängning till make up- artisteri.

Då kommer jag fan inte långt med min meritlista, hur mycket den än förfinas;

Fia med knuff- terapeut (personlig assistent)

* Miljömedveten nermalnings-president (Kastade in plastbitar i en bullrande kvarn på fulindustri)

* Framstående account manager av välfärdssamhället (Socialbidragstagare)

* Inredningsarkitekt inom utomhusdekor (Rabattrensande vaktmästare)

* Demontränare (Hockeytränar-utbildning steg 1)

* Välrenommerade chefskvaliteér med inriktning teambuilding (1 dags fadderutbildning på skolan där man lärde sig leka och att det inte är tvång att vara drängfull under nollningar)

* Renhållningsingenjör inom avancerad hushållselektronik (Satte ihop dammsugarfilter)

 

Nej, det där duger ju fan inte. Så därav anledningen till mitt oavlönade arbete. Förhoppningsvis ska det väl leda till åtminstone en bra merit, så att man efter tre års slit på universitet lyckas roffa åt sig ett lokalvårdar- jobb eller liknande.

Men även om det skulle sluta i ett sådant såkallat lågstatusjobb, gör det ju inget, för jag har faktiskt sett på teve att den förträfflige Anders Borg minsann ger mer pengar i plånboken till alla. Han är en fin människa som tänker på fotfolket den där hästsvansprydde alfahannen. En förträfflig människa rentav, som nog inte för en sekund skulle tveka på att tatuera in skattelättnader, skrivet med versaler, runt sin nyfödda dotters fontanell.  

Heil, arbete åt alla! Heil, Maud Olofsson!! Four more years?!...







..eller VA? Idioter..










...WORKING 9 TO 5...


Kommentarer
Postat av: Käringen på OK i Rönnäng

Professor i låttexter är inte att förglömma...

2010-03-04 @ 18:26:39
Postat av: Linda

Fantastisk merit lista, rolig läsning som vanligt!

2010-03-04 @ 23:48:53
Postat av: Emeliette

Jag slipar lite på mitt CV, om jag bjuder herrn på ett lass med mat kanske han kan fixa mitt också? ;)



Ps. om du fixar fejkglassarn också kan du eventuellt få dig en glass också!

2010-03-05 @ 13:27:37
URL: http://inspirationbyemelie.blogspot.com/
Postat av: Sandra

det där ska nog duga till o ge ett jobb tor jag! :)

2010-03-05 @ 18:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0