Girlsgirlsgirls..the answer.

Jodå. Det senaste inlägget tog minsann skruv. Knappt ett dygn efter att texten komponerats blev undertecknad inbjuden på tjejkväll. Och i sann forskaranda accepterade jag inbjudan, för att äntligen kunna besvara frågan vad de egentligen gör på dessa sammankomster. Detta mysterium som plågat penisprydda individer sedan tideräkningens början.

Länge funderade jag på att ta med min gamla Batman-pyjamas, storlek etthundratrettio centilong, för att inte verka helt bortkommen, och på något plan verka klädkodsmässigt världsvan om det där väntade kuddkriget skulle bli av. Länge funderade jag på att knacka på hos grannflickan och oblygt fråga om hon hade någon form av attrapp, vibrator eller analplugg att hyra ut. Man vill ju verkligen inte sitta attrapplös när den beryktade dildoprövningen går av stapeln, tänkte jag lagom naivt.

Men jag hittade inte min gamla pyjamas och grannflickan var inte hemma. Så jag nöjde mig med ett tjog folköl som packning på min världsomsegling. De har säkert överseende med att jag är nybörjare, resonerade jag. 

Något blygt och med flackande, undersökande blick äntrade jag den östrogena festlokalen. Kvällens höjdpunkt var tydligen Melodifestivalen. Sådant får en forskare faktiskt ha överseende med i sitt fältarbete. Vankas det Idoldeltagande tonårspojkar med magrutor, är säkert steget till attrapper och vibratorer inte långt borta, tröstade jag förnöjt mig själv.

Kvällen fortskred och folkölen med den. En enda väntan på det förutspådda. En enda lång väntan på självlysnade rabbits, eller åtminstone lite huvudkuddar att fnittrandes kriga med.  Och det kan jag säga herre, man och dräng; Varken pluggar, kuddar eller pyjamaser såg dagens ljus under kvällen..

Jaha, is this it, tänker du, din dumme jävla karlslok av patriarkatet?! Nja, trots en något oprofesionell insats från min sida, där lärdomar drogs att inte hinka litervis med fulöl mitt i pågående fältarbete, så genererade min forskning i tre mycket viktiga slutsatser:



1. På tjejfester hånglar man med varandra.

Man infriar den där lilla ådran av homoerotik som pirrat i bäret sedan man var tretton och råkade zappa förbi någon hål-mot-hål-video på tv1000. Inga dubbelpipiga attrapper, men väl lite casual tungbrottning. Eftersom jag under denna afton betraktades som en jämlike, fick även jag vara med och leka salivutbyte. Kul för mej!

2. På tjejfester kissar man med varandra.

Fast det där är ju inget banbrytande forskningsresultat direkt. Det visste alla redan. På denna punkt ställer jag mig dock lite frågande till om jag verkligen betraktades som en jämlike. Kasta vatten fick jag nämligen göra allena. Ingen ville kissa med mej. :(

3. På tjejfester gråter man med varandra.

Man försöker till en början att inte nämna det där tråkiga om att en av flickorna i gänget snart ska lämna byn. Men när Peter Jöback går upp i falsett går det tamejfan inte att stå emot tårkanalernas vilja längre. Man storbölar och tar gruppbilder att vara sentimentala till i framtiden. Varpå man gråter lite till, samtidigt som man viftar lite lätt med fingertopparna framför ögonen, i den naiva tron om att det ytterst minimala fläktdraget ska hindra mascaran från att rinna. Något som trots idel försök, aldrig lyckats.

 På denna punkt vägrade jag vara jämlike. För alla män med värdighet vet att känslor är något man ska vara sparsam med att uttrycka. Gråta som riktig karlakarl är endast tillåtet om man under brinnande OS upptäcker att man har dubbla medborgarskap. På sin höjd får man fälla en tår i smyg, om jakthunden blir uppäten av en varg. Aldrig annars. That´s what i´ve been told..




Epilog:

Trots visioner om kuddkrig och annat som inte infriades var det en trevlig afton. Den lärdom vi kunnat dra är vikten av att bejaka sina kvinnliga förehavanden, dock i sunda doser. Tänk på det pojkar. Denna okända oas som i folkmun kallas kvinnoplanet, är i mångt och mycket icke att förakta. Ett stort steg har tagits inom ådran genusforskning. Vi är alla individer av olika slag. Visa respekt för varandra systrar och bröder! Även om det är fjantigt att böla för ingenting, så bör vi icke avfärda det som enbart strunt. People, unite!!











I min ensamhet fällde jag en stillsam tår över att Manboy inte vann schlagerfestivalen. Bejaka, bröder. Bejaka flickan inom dig...





 ...SPICE UP YOUR LIFE...


Kommentarer
Postat av: stinaberit

Allvarligt, vad har du för kvinnosyn? Jag känner inte en enda brud som har sånadär tjejkvällar. Sånthär sker inte i Sverige, min vän. Möjligtvis Frankrike eller USA. Men dom där punkterna stämde ju in rätt bra iaf.. om man är bög.



Grabbkvällar for president.

2010-03-16 @ 19:12:56
URL: http://stinaberits.blogg.se/
Postat av: Sandra

Mjaa, riktigt sådär är det väl inte riktigt? :)

2010-03-16 @ 21:45:51
Postat av: Floskdjuret

Haha, vilken sjuk beskrivning, men så var det ju verkligen!! Galen kväll. Vill också berätta att jag faktiskt har kissat med dig... :) Så det så.

2010-03-16 @ 22:04:00
URL: http://floskdjur.blogg.se/
Postat av: Anonym

Moahahahaha..

2010-03-17 @ 18:10:41
Postat av: Anonym

Givetvis var det så kvällen gick till. Fester på annat sätt är otänkbart. Det händer ofta att festerna blir spännande när dessa fina flickor, blandar alkohol och känslor i ett. Och för att påpeka, så frågade du aldrig om jag ville kissa med dig! Men vi pussades ju ganska mycket iaf. Kanske kan du har överseende för kissandet då...

2010-03-18 @ 21:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0