Girlsgirlsgirls..

Det där med jämställdhet är som bekant alltid på den förbannade tapeten. Och inte mig emot. Söta Molly får gärna bli plåtslagare och tugga snus och ogenerat klia sig i skrevet, om det nu är vad söta Molly vill få ut av sitt jordeliv. Och jag ser heller inga större svårigheter i att Bengt klär sig i rosa prinsessklänningar om helgerna och leker med Barbie och allt det där klassiska...

Men alla parter bör väl fan ta sitt ansvar. Jag anser mig trots kvinnors svårigheter att kommunicera effektivt, ganska duktig på att föra mig bland det motsatta könet och någorlunda förstå vad de menar (så länge man är nykter red.anm.). I och med att jag bemästrar denna avancerade konstform har det fallit sig så att jag skaffat ett antal vänner med snippa. Väninnor för den som vill. Riktigt bra polare till och med..


Men, och det är här men:et tar kraft! Plötsligt blir man utstött till en lägre stående människa bara för att man råkar ha en ful jävla skinnbit med fyllning mellan benen. Man kontaktar de kvinnor som man knytit vänskapsband till för att höra om de vet var det finns tillgång till avslappnad öldrickning och möjligtvis lite harmlös petting. Då får man det oförberett i ansiktet som en bulgarisk porrskådis - " Ja, jag vet en fest, men vi ska ha tjejkväll".

Och plötsligt suddas alla illusioner om ett jämställt samhälle ut. Igår var jag en reko kille som minsann kunde hålla inne med okvädningsorden och bete sig som en man av det nya samhället. Idag är jag minsann en neandertalare med kuk, som med alla medel bör hållas borta från kuddkrig i pyjamas, dildoprövningar och allt annat som jag misstänker hör de där tjejkvällarna till...

Avhysad och utstött. Avhysad och utstött som Vargen när han rånade godisaffären i ett oförglömligt Bamse-magasin. Avhysad och utstött som horor utan öppning, som invandrare i ett sd- samhälle, som astmatiker i rökrum, som grisrumpor i ett veggo-kollektiv, som...män på tjejfester.

Bara för att jag är så upprörd på denna företeelse går jag nu i strejk. Ikväll har jag bojkottat det stereotypt kvinnliga och kör således manlig ensamfest med folköl och porren på högsta volym. Röka inne och spotta snus på golvet ska jag också göra, tamejfan. Kanske går jag på krogen senare och rycker flickorna i bh-banden så de får rodnader mellan skulderbladen. Kanske letar jag upp lite brädor och en hammare inatt, och spikar ihop en jävla altan, såsom män gör. Stereotypa män. En sån man tydligen blir om man har balle, och det vankas tjejfest....




...THE EVIL THAT MEN DO...





Kommentarer
Postat av: Anonym

Har någon kvinna ever satt sin fot på en dalsländsk korvfest?

2010-03-11 @ 19:12:44
Postat av: Emelie

jag skulle lätt dricka öl, röka inne, spotta snus på golvet i ditt sällskap urban, kanske till och med klia mig ogenerat i skrevet bara för att. det är iallafall mycket roligare än pyjamasoversleep och för högt nasalt skratt och grinfyllor..

2010-03-11 @ 19:50:09
URL: http://labelicious.blogg.se/
Postat av: Sören

Det lilla uns av stolthet jag har kvar förbjuder mig att ge folk komplimanger, men jag känner att jag måste nu. Det här var som taget ur min tankegång, fast bättre formulerat. Respekt. Var tvungen att länka på min ödmjuka blogg.

2010-03-12 @ 02:22:20
URL: http://pussypalace.blogg.se/
Postat av: W.Nilsson

Word, som kidsen säger.

2010-03-12 @ 07:47:49
URL: http://bloggarärförkärringar.blogg.se/
Postat av: Erika

En av dina kvinnliga vänninor har dock på tjejers vis bjudit över dig flertalet gånger för tjejsnack över kaffe och något innehållandes mycket fett och socker till, men inte har denna snusstuggande man nappat på detta. Nej, endast när det är derbyfika och fotbollssnack på gång verkar detta stereotypa exempel på manlighet hitta hem till den stackars lilla vänninan ;)

2010-03-12 @ 11:09:44
URL: http://erikalik.blogspot.com
Postat av: U-unit

Anonym: En korvfest är i de allra flesta fallen helt ofrivillig. Frågar en kvinna om hon får komma då, ska du få se att det dånar ett primitivt, testosteronstinnt glädjevrål..



Emelie: Jag ser fram emot den dagen då du och jag kliar varandras skrev. Eller våra egna, det är frivilligt..



Sören: Jag förstår vad du menar med det där att ens stolthet förbjuder beröm. Men det gör bara att din kommentar känns mer genuin. Från botten av mitt hjärta:Tack!



Wayne: Word up, fo sho my man!



Erika: Ja, du är en bra människa. Jag ska ta tag i kafferepandet per omgående..

2010-03-13 @ 16:14:21
URL: http://urbanana.blogg.se/
Postat av: Anonym

Suverän bloggjävel!

2010-03-16 @ 06:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0