Fil.Kand.Fuck.U.

Opponering. Vilket fruktansvärt löjligt ord. För att inte tala om vilken löjlig aktivitet det verkar vara.

Sitta i ring och leka akademisk medan man kliar sig i de sjutton skäggstråna som efter tjugofyra svåra år äntligen kämpat sig ut mellan pormaskarna på hakspetsen, till vilka man får sätta sin tilltro och låtsas att de vore ett fullblodat professorskägg för att på något vis intala sig själv att man förstått det där med teorimedvetenhet eller vad man egentligen bör babbla om för att verka sådär lagom sofistikerad och världsvan.

Och ska det kritiseras så måste man tydligen ha förslag på vad som kan göras annorlunda. Sånt där är fan inte min tekopp. Ska det sågas ska det göras utan pardon, helst utan någon som helst motivering. "Det här var icke sofistikerat akademikerspråk", vill jag uttrycka mig lite mystiskt medan jag stoppar min pipa och kliar mig i skägget vilket bör leda till att de surt förvärvade stråna reduceras till knappa dussinet. Sedan vill jag lite sådär skönt, elitist- militärskt avsluta mitt resonemang med " Gör om, gör rätt!".

För att inte tala om att man ska försvara sin egen uppsats.

- Hur tänkte du här?

- Ja, inte fan vet jag, men jag kände väl när jag skrev det att var en alldeles fantastiskt balansgång i gråzonen mellan plagiat och mina egna ord*. Gubbjäveln i boken skrev ju så, och då antar jag att det är rätt. Fan, fråga inte mig, fråga smygborgaren till författare!

Men sådana argument duger ju inte. Därför sätter jag i nuläget min tilltro till högre makter såsom Gud, Buddah, Thåström och Maldini. Det tror jag kommer fungera alldeles utmärkt. En lite lagom religiös inställning. Framförallt ska jag stega in på opponeringen med karma i åtanke.

Om jag är snäll, är andra snälla. Då löser det sig säkert, och man blir dagismässigt berömd och klappad på axeln. För så har det ju alltid varit?! Sedan vet man iochförsig inte hur det borgerliga genomsyrandet av dagens Sverige kan ha förändrat den där mentaliteten. Så om jag mot förmodan skulle bli underkänd vet ni redan nu att det är Maud Olofssons jävla fel...

Den som lever får se, och förhoppningsvis kraftigare skäggväxt med åren...




* Denna mening är endast nedskriven i rent underhållande och språkligt syfte. Undertecknad har alltså inte plagierat ett förbannade jävla skit, utan referar korrekt i sin uppsats enligt Harvard-modell, eller vad fan det nu heter, då detta enligt gällande regler bör tillämpas. Undertecknad är heller icke full, han har pollenallergi.




...INDOKTRINERA MEJ, INFILTRERA MEJ, INVADERA MEJ, DISSEKERA MEJ, DISKUTERA MEJ, DIRIGERA MEJ, DU FÅR MEJ, EXPLODERA MEJ, EXALTERA MEJ, ESKORTERA MEJ, DU FÅR MEJ, OCH JAG FÅR DEJ...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0