Le Moine de´cuurling...

Det här är smutsens högborg. Helvetets förgård. Här sitter jag allena och ägnar mig åt min nya hobby som jag fantasilöst valt att kalla curlingonani. Det är en hobby som är precis som den låter. Man vet att den totala dekadensen snart är kommen när cornerguards, skotten och Anna Le Moine är livets ljuspunkter.

Jag tror det är kvastarna som gör det hela så vackert. Skriken, sopandet och en fascination över att en totalt obegriplig dussinsport som till och med PRO ratat i sin inplanerade vardagsmotion, får ta plats i OS. Fast egentligen är det mesta obegripligt i dessa sammanhang. Puckelpist, skelleton och damishockey, för att nämna några. Den stora skillnaden till varför curling är en så fantastisk "sport" är att den verkar locka virila kvinnor med ett fördelaktigt yttre. Så kallade milfs..


Det är stadiga pukor så långt ögat når. Schyssta hyllor, bombastiska juver o.s.v. o.s.v. Visst smyger det  sig in en och annan rugguggla där med, men inte alls lika högfrekvent som i låt säga damhockey.


Nu kan det ju låta aningen chauvinistiskt att döma idrotten efter utövarnas ytliga förehavanden. Men vad förväntas egentligen när det sätts konstiga sällskapsspel på programmet, med dumma regler som bara Hulting förstår?! Och andra obegrepliga grenar som låt säga damhockey...


Kan skidor och skytte bli skidskytte?! Kan pulkaåkning på bana bli rodel?! Kan bowling på is bli curling?! Kan damer och hockey bli damhockey?!


Ja, då lever drömmen..





..Curlingonani for Sotji 2014!!











...NU TAR JAG TVÅ OLYMPISKA RINGAR OCH SÄTTER SOM HANDKLOVAR PÅ KRIGET...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0