Jesus gick på vattnet, det är nåt visst med den idén

Imorgon smäller det gott folk. Då bär det av till den sämsta av städer för att se den bästa av artister. Nu ska jag ägna natten åt att tillbedja tåggudarna att för en gångs skull förbarma sig över Statens järnvägar. Åtminstone sträckan Karlstad-Göteborg. Jag skola bedja.

Gud som haver barnen riktigt kär, se till mig som aldrig lär. Gud som haver barnen en gång till, jag som aldrig kunnat sitta still. Snacka om långa tåg av längtan. Aja, det blir nog suverän sprit till frukost, suverän sprit till lunch. Och min grogg liknar en laddad pistol när jag sjuger den blå himlen blues.

Ingenting gör mig, bara en främling överallt. Scheisse, jag är en idiot. Du är religion och jag är Elvis Presley för en dag..






Vem fan stavar längtan med k?! Det kan inte båda gått inför tågresan..

Kommentarer
Postat av: Emeliette

Kära Urban (ja man ska ju inleda snällt och trevligt). Nog för att jag vet att du nu för tiden är mästare på att bygga hemsidor, och har fullt upp med detta, så kan jag känna att du är lite lat just nu. Jag vill ha underhållning och jag kräver den nu! Så se för i helvete till att börja blogga igen! Verkställ!

2010-02-09 @ 23:52:05
URL: http://inspirationbyemelie.blogspot.com/
Postat av: En enkel man som du och jag

Att Jesus inte hade suttit hemma o bloggat skulle jag kunna tänka mig men...

2010-02-11 @ 20:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0