Dagens ohäftiga i-landsproblem..

Ok. Där dog jag en bit. En mycket vital del av mitt liv försvann utan förvarning. Nu får jag nog börja råna gamla stackars pensionärer på deras kontantfyllda penningpungar. Det är nånting jag måste ha, det är nånting jag fick som barn. Det är nånting som gör mig till jag. Fanfanfan.

Den stora tragedin som inträffat är att viktiga delar av kung Thåströms karriär helt sonika plockats bort från spotify. Var är är Skebokvarn? Var är Imperiet? Var är Ebba fucking Grön? Jag känner mig rånad, våldtagen och ilsken av att någon skändat en familjemedlem. En gråtrunk ligger nära till hands.

Hur ska jag nu genomlida alla ensamma nätter? Vart finner jag inspiration till facebook-status? När jag sitter med 1.9 i promillehalt och gråter inombords, vem i hela helvete håller mig sällskap då?

Vi står inför en svår tid, medborgare. Prövningarna kommer bli av rymdiska mått. Vilken sorts människa kommer jag bli när inte Folk bits dånar ur högtalarna medan den elfte bägaren inmundigas? Klarar mitt redan svaga psyke saknaden av Kriget med mig själv, eller är det detta dråpslag som gör att jag förlorar nämnda krig? Kommer jag rösta på herr Reinfeldt i höst, när Alltid rött alltid rätts budskap inte längre propagerar för mina igenvaxade öron?

Visserligen har jag en hel del alster på cd, och något album på lp. Men då förloras charmen med att ha shuffle inställt. Det blir liksom inte lika häftigt när sisådär fjorton låtar slumpas. Mycket roligare med alla låtar, ju. Ju. Det får bli en rejäl funderare på om jag ska råna pensionärer för att få råd att köpa de skivor min samlig ej besitter, eller om jag leker piratpartist för en dag.

Fast det känns inte rätt. Thåström är värd sina royalties och dylikt. Hade det däremot av någon outgrundlig anledning varit Carolas musik jag saknat, hade det varit legitimt. Hon köper ändå bara luktagott till små afrikanpojkar för pengarna. Stortån misstänker jag köper en hela rom och en tågbiljett att åka runt på i häftiga europeiska städer som Krakow och Köpenhamn. Sedan skriver han en häftig låt som inkluderar järnvägsspår på ett eller annat sätt. Låtar om tåg är alltid bra. Och häftiga...   


Gråtrunk var det, ja. Fast hur ska det gå när de tagit bort Älska dig själv?





...NÄR JAG BODDE NERE I AMSTERDAM, GICK JAG OFTA TILL STATION,
BARA FÖR ATT BLUNDA OCH FÅ TRO, ATT JAG STEG OMBORD...


Kommentarer
Postat av: R

Och Nationaltetern me!:(

2010-04-12 @ 17:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0