Vad man kallar gerillamarknadsföring..

Den där galan får fan vänta. Dels för att ni läsare är sämre än en armlös pingpongspelare på att rösta. Dels för att jag är mer upptagen än en verkstadsarbetande tomtenisse i dessa tider. Och appropå tomten, så bjuder jag istället på ett videoklipp från mitt tredje officiella framträdande som tomtefar. De två första framträdandena var bättre, för då blev jag nämligen avlönad med en hela rom för besväret. För som vi alla vet, uppskattar ju tomten de starka dropparna å det grövsta.

I detta framträdande fick jag inget betalt, men det var ändå en bra förberedelse för hur det är att vara tomte i de stora salongerna. Inte något litet intimt familjefirande framför Benjamin Syrsa, här inte. Dock är mina känslor kluvna inför att exploatera tomten med kommersiella syften i baktanke. Från början var tomten en fin människa, med lite ärligt handtäljda gunghästar att ge till de verkligt snälla barnen. Som ni kan se har nu även tomten drabbats av den moderna tidens konsumtionssamhälle. Han har blivit som alla vi andra stackare. Tomtefar har sålt sig som en hora:







Kommentarer
Postat av: Elin

Hahaha, kom till SU oxå :-)

2009-12-19 @ 00:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0