Sanningen är den att jag är typiskt svensk..

Ursäkta den dåliga uppdateringen, men det sker så mycket annat bra i livet. Frugan ska betäckas och hunden ska rastas. Regeringen, som jag brukar kalla min fru lite sådär gubbigt skojigt, kräver så mycket uppmärksamhet. Igår till exempel, kände hon sig tjock. Naturligtvis hade det där bara med hormoner och cyklar att göra som vanligt när det gäller kvinnor. Men eftersom jag känner min fru så väl åkte jag iväg till butiken och köpte såndär dyr amerikansk Ben & Jerry- glass. För det vet jag att hon gillar. Då får hon leka valfri Sex and the city- figur en stund, och det brukar lungna ner hormonerna en smula.

Med mig är det annorlunda. Har tränat elva pass i veckan på Sats, och fettprocenten bara sjunker. Just nu är jag inne i deffningsperiod, för att kunna se riktigt bra ut i halmen. Det är så regeringen vill ha det. Och jag klagar inte. Folk som inte tar hand om den kropp de fått av Fader vår, fördömer jag. Veka individer som dränker sina sorger i rusdrycker och annat. Skärselden nästa.


I söndags var vi på gudstjänst, jag, hunden och frugan. Jag tror inte på Gud, men något högre måste man ju tro på. Det brukar min fru säga, och det tror jag också. Annars är det otroligt vackert i kyrkan. Jag bara älskar att åka runt och titta på gamla byggnader och intressanta museér. Men hey, sån är jag, ingen smutsig charter här inte.

Nu ska jag släppa en liten bomb. Frugan och jag väntar tillökning. Vi tror det iallafall, för hon skulle ha sin menstruation för fyra och en halv timme sedan, och den har inte kommit än. Jag känner mig så lycklig. Det är vid såna här tillfällen jag kan smaka sötman av att ha satt undan 2500 kr i månaden till mitt sparkonto. Jag och frugan hade tänkt lägga pengarna på att bygga en ny altan. Men nu får det omprioriteras.

Altanen kan kanske byggas ändå, när den förträfflige Anders Borg budgeterat så att vi arbetande individer, vi som byggde detta land, kan få ett par extra tusenlappar i plånboken istället för att strö pengar över patrasket. Fast det är klart, det kan ju alltid bli bättre, så min röst läggs nog på SD nästa val. Då slipper vi det riktiga avskummet, som tänder eld på bilar och går på socialbidrag och tar våra jobb och tar våra kvinnor. Usch, ja, vart var deras föräldrar?!

Nej, min dvärgcockerspaniel står och ylar i hallen nu. Bäst att skynda sig innan regeringens designermattor befläckas. Jag vill ha henne på gott humör idag. Det är nämligen Beck på teven idag, vilket betyder morotsstavar med dip och Persbrandt i rutan. Det brukar tända frugans låga, så att man får tumla runt lite. Ett härligt vardagsdopp i grytan är ju aldrig fel. Hehe, hoppsan, här svävar jag ut om saker som tillhör den privata sfären. Jag bjuder på den...;-)

Ja Tinkerbell, jag kommer! Ut och intervallträna med vovven. Tillökning. En fru som släpper till. Livet är underbart.......

XOXO

// KUKEN






..............NOOOOOOT!





 


Kommentarer
Postat av: Färjestad BK

Haha, undebart

2009-08-19 @ 14:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0