Tills vi bor i varsitt tvättmedelspaket..

Barnskådespelare går sällan en ljus framtid till mötes. De flesta brukar vara alkoholister innan fontanellen växt ihop och crackpundare innan första leendet . I samma veva de lärt sig krypa, skjuter majoriteten barnaktörer horse genom halspulsådern. Det är iallafall vad jag hört.

Men vissa går en annan tragisk framtid till mötes. Jag har många gånger hört att han som spelade Emil i Lönneberga skulle gått och blivit borgare. Jag googlade denne för att se om det elakartade ryktet verkligen stämmer. Det enda jag fick fram var att han nuförtiden är datatekniker och bor i Uppsala. Ingen informaton om högerläggningar där inte. Som jag trodde. Inte fan går man och blir borgare hur som helst, när man lärt sig solidaritet redan i unga år. Dessutom av Astrid.

Inte skulle Reinfeldt & co ha tagit Alfred på släden till doktorn i Mariannelund. Nej, de skulle bara hånskratta och hänvisa honom till närmsta privatsjukhus. Och det är fan inte lätt på en dränglön, även om Emil sticker till med surt förvärvärvade grindslantar. Som en sista desperat utväg hade väl Maud Olofsson börjat  yra något om att gräva ned honom norr om huset, i sann Krösamaja- anda. Borg skulle bara njuta av att ha en drängfan mindre att försörja. Låt honom dö i blodförgiftning, bara vi får sänka skatten, skulle han vråla.
 
Så icke. Att Emil vore allianssympatisör går inte ihop. Och om det mot förmdan stämmer hoppas jag du går och blir en myling!

Ronja däremot. Hon har gått och blivit riksdagskvinna för vänstern. En kvinna som lärde sig lite vacker solidaritet av Ricky Brusch och de andra skådespelarna under inspelningen. Visst, hon kanske även lärde sig att bidragsfuska bland rövare och rumpnissar. Men det är smällar man får ta. Så länge vildvittror, grådvärgar och sverigedemokrater hålls utanför matchen är jag och Ronja nöjda. I helvetesgapet med er!

När vi ändå är inne på gamla Astrid- figurer så bör det nämnas att moralbögen Pelle i Saltkråkan naturligtvis gick och blev journalist. Han sitter väl och skriver debattartiklar om missgynnade daggmaskar på någon lokalblaska. Karlsson på taket har gått under jorden. Såklart. Han sitter säkert på Guantanamo efter att ha flugit in i någon byggnad, den elake jävla terroristen. Må du få den minsta kolan där du är, ditt svin!


Tack Astrid, för allt du lärt mig! Nu ska jag hylla dig genom att göra som Emil och Griseknoen. Bli full....







...OCH PARADIS-OSKAR ÄR DÖD, FAKTISKT...




Kommentarer
Postat av: Annarki

:)

2009-08-27 @ 21:46:23
URL: http://annad.blogg.se/
Postat av: Björklund

sänkt skatt ger mer arbete

2009-08-28 @ 03:26:00
Postat av: Erika

Tack vare Karlsson fick jag kuckelimuckmedicin när jag var liten och sjuk, så sluta vara elak mot honom! ;)

2009-08-29 @ 20:10:46
URL: http://erikalik.blogspot.com
Postat av: u

Annarki: Puss!



Björklund: Sänkt skatt ger bara mer i din snuskiga plånbok!



Erika: Ok, det skulle nog vara det enda goda som Karlsson lärt oss..

2009-08-30 @ 02:56:50
URL: http://urbanana.blogg.se/
Postat av: Björklund

...säger och mer i min plånbok leder till ökad konsumtion...

2009-08-30 @ 03:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0