Promillehalt 0.0...

Usch..
Denna helgen är märkligare och större än jul och påskhelgerna tillsammans. Jag ska vara nykter. Kommer utelivet sakna mig? Räknas det som ogiltig frånvaro? Ska man gå till utskänkningsmannen i Karlstad med en lapp om tillstånd från mamma? Som ni kanske förstår var det ett tag sen jag höll mig hemma en hel helg. Anledningen till att jag ska begå denna åttonde dödssynd beror som så mycket annat på en gapande plånbok. Men jag förundras över hur det ska gå att vara en vit och osyndig man. Känslan är svår att beskriva. Det känns som ett hål i själen. Ett alko-hål.....

Morbror Ubbe
En annan anledning till att jag ska vara sober är att jag ska agera duktig morbror. Min systerson Fredde kommer upp i helgen. Så det blir mycket tv-häng och annat nyktert tillvägagångssätt. Kan ju vara kul det också??!

Varningssignaler

Här sitter jag och beklagar mig över att inte dricka EN helg. Varningsklockorna borde ringa. Jaja någon svaghet måste man ju ha här i livet, eller 17. Är det inte beroende av det ena så är det av det andra:     =)




PS. Jag vill understryka att jag rent principiellt ogillar när man hädar Bamse eller Astrid Lindgrens figurer. Men denna filmen är enda undantaget. Hittils. DS.

Kommentarer
Postat av: strinnholm

jag kommer också vara nyktert och det känns så fel. det står väl i bibeln att man kommer till helvetet om man inte dricker?

2008-09-19 @ 17:07:56
Postat av: Madan

HONUNG!!!!!!!!!

2008-09-19 @ 17:51:36
URL: http://maddafakka.blogg.se/
Postat av: Emelie

Fan vilken rolig blogg du har ubbe-bubbe! :) fest hos tobbe imorn, blir ju för jävla tokigt att inte du kommer va där... Men men, snart tacksittning, då får vi slå våra kloka (?) huvuden ihop igen framför baren!

2008-09-19 @ 22:10:55
URL: http://seemlan.blogspot.com
Postat av: Mickan

Nädu Urbie, nu får du faktiskt uppdatera! Puss

2008-10-01 @ 18:39:21
URL: http://minmickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0