Den manliga hormoncykeln...

Jag har ett problem. Puberteten har återkommit. I alla fall vissa symptom. I morse hade min näsa förvandlats till en finne. Och jag som inte ens hade acneproblem i min första pubertet. Visst finnar dyker väl upp, tänker ni. Men det är inte de enda pubertaltendenserna som dykt upp. Min testosteronnivå är som hos en 15-årig slyngel, som zappar förbi tv1000 vid midnattssnåret. Och jag tror vi alla kan föreställa oss vilka synder sånt kan innebära. Ingen smickrande bild att tänka sig. Kanske behöver jag gå i söndagsskola och lära om synden i att inte ha händerna på täcket. En teori kan ju vara att jag likt kvinnosläktet fått en sån där cykel på köpet (Inte en sån som Doggelito). En sån där cykel som fifflar med hormonerna. Kan ingen kunnig biolog informera om detta även kan drabba herrar. Det kanske rentav är en manlig form av klimakterie. Tänk om mina pojkar inte kan simma. Bäst att befrukta medan tid finns.

Ett symptom jag har hört att pojkar får i puberteten, har inte heller denna gång uppenbarat sig. Hårväxt i ansiktet, även kallat skägg. Jag kommer nog aldrig få skägg. Visst några moppefjun på överläppen och hakan har man väl. Men mina hormoner verkar vilja att jag förblir ett babyface. Sånt är livet. Vissa får skägg, andra stjärtgräs.

Nej, jag oroar mig inte i onödan. Man kanske borde skaffa en sån där "because you´re worth it"-salva för män, så finnen försvinner. Mer än så är det nog inte. Fast såna där krämer är nog hiskeligt dyra. Den får nog självdö. Och appropå testosteronhalten är det väl inget konstigt i att vara lite omänskligt pilsk ibland. Det vet vi alla (herrar), att sådana problem lätt löses med ett helrör. Så jag behöver nog varken någon biolog, mirakelkräm eller söndagsskola. Självdö och vinballe är det enkla svaret. Och vad gäller skägg så kommer det säkert. När min hormoncykel går in i tredje pubertetsstadiet, någon gång när jag är 47, då jävlar ska jag odla skepparkrans...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0