Amnesia...

Håll dig till folkölen, pojk!
I torsdags var det återigen dags för utgång. Koriander hade premiär för torsdagar. Började kvällen med lite drickande och Ulf Lundell hemma hos mig. Sedan gick jag, Jansson och Gson till Emilie på förpartaj. Redan där kände jag att huvudet var lite för bedövat. Mycket riktigt blev denna kväll en mycket grå sörja av inte alltför klara minnen. Vi gick till Koriander, men där var det värdelöst. Så vi ändrade planerna och drog till gamla hederliga Arena istället. Där var det lite mindre värdelöst, dock långt ifrån skoj. Kvällens sensmoral: Drick 3.5, om du vill hitta hem..

Fotboll?!
Fredagen spenderades mycket bakfull i soffan. Men på lördagen var batterierna återuppladdade. Strömberg fyllde år på söndagen, så det kom upp ett åmålsgäng för att fira lite. Festligheterna började en aning tidigt på Campus 2. På kvällen skulle ju Sverige möta Portugal, så vi planerade en tidig krogresa. Men nere på stan satte den långa krökardagen sina spår, då jag helt plötsligt glömde varför vi var på stan. Det var ju för fan match! Men istället traskar jag,kl 19.30, med glada steg mot Nöjes för att gå och dansa. Sedan kommer jag på att det nog är lite tidigt (no shit) att gå på nattklubb. Så jag gick på förfest hos Helena istället. Mycket trevligt. Dock hade jag ju glömt varför jag egentligen var på stan. Till slut kom minnet tillbaka och jag fick iallafall se andra halvlek av Sverige-Portugal. Den mycket förvirrade kvällen slutade på Nöjes. Vad fan hände, liksom?! Kvällens sensmoral: Håll dig ifrån starköl, din förbannade knöl!

Pejlare
Det förbannade Radiotjänst var på besök förut idag. Jag ville inte prata med såna hemska människor, så tur var att jag såg vilka lymlar som stod där i kikhålet. Allt i Sverige går på skattesedeln,typ. Men nån jävla tv ska det vara speciell avgift på. Har inget emot public service, men snälla någon, hur svårt kan det vara att dra det på skatten som allt annat. Bara Satan vet vad mycket pengar som går åt för att pejlare ska åka runt och kontrollera...




...TÄNK ATT FÅ SÄTTA PÅ TV2...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar din blogg Ubbe!!! kul att du kommit igång igen, har missat en del inlägg= mkt läsning!

Hoppas studierna funkar bra?

ha det kram monkan c")

2008-10-15 @ 00:51:56
URL: http://mollimonkan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0