Jag har höstdvala..

Dålig uppdatering
Jag vet att uppdateringen är under all kritik. Men förra helgens bravader blev det inget skrivande om p.g.a. en mycket bakfull söndag. Sedan har jag inte riktigt orkat tagit tjuren vid hornen. Börjat en ny delkurs i skolan med ett examineringsarbete som skulle få en Mount Everest- bestigning att verka simpel. Här har skolan vaggat in oss i ett mönster av att det inte behövs så mycket studerande på programmet. Så, mitt i den gråaste av höstar, chockas vi av monstrenas monsterkurs ( med våra mått mätt). Jag vill ju ligga under täcket och tycka lite sådär skönt synd om mig själv, inte slita ut hjärnan i höstmörkret. Nåja, ikväll är det torsdag, och på torsdag är man full. Lite ljus i mörkret, efter regnet kommer solsken, carpe diem o.s.v. Min kreativitet är inte på topp nu som ni kanske märker. Jag gör såhär helt enkelt, jag fantiserar ihop en dikt, sedan uppdaterar jag på söndag när det kanske hänt något intressant. Så får det bli! Här kommer en dikt från mig till Er alla:


Fylla i ett höstpiss av Urban H Tson
Ikväll ska jag bli full,
ingen är förvånad,
jag ska ramla omkull,
för det är ruskets månad.

I tunga tider finns det inte mycket hopp,
förutom alkohol i min längtande kropp.
Kanske ett finkelsmakande hångel,
utan krångel.

Något för att finna ljus i höstens trista rusk.
Känna värmen i sitt blodomlopp,
snälla ta på min snopp!
Tänk vad lätt allt blir alkohol och snusk.

Men denna dikt är inte ett fylleknull,
den är en burgare efter krogen,
ett vilset skrik i skogen,
ett vrål bland blad och mull.
Ikväll ska jag bli full.....






Kommentarer
Postat av: Mallaballa

haha de är min pöjk de :D

2008-10-02 @ 17:17:45
Postat av: Annarki

ahahahaha, vilken jattefin dikt, urban! :)

2008-10-02 @ 17:18:51
URL: http://annad.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha du är så sjuk min vän, men man kan väl säga såhär i efterhand att kvällen blev rätt lyckad va? Haha :)

2008-10-03 @ 13:51:00
URL: http://seemlan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0