Håll upp händerna för Stureplan..

Sittning
Igår var det dags för tacksittning. Temat var bestämt till över och underklass. Som en etablerad student som är inne på sitt andra år fick jag vara överklass. Kul, tänkte jag. Jag har ju för första gången på mycket länge ett hårsvall att förfara över. Så det var bara att kleta in barret med x antal liter vax, och dra bak håret i ett östermalmiskt backslick. För att krydda till det lite extra satte jag även på min alldeles äkta Rolex-kopia runt vänster handled. Sedan begav jag mig till Rasmus för lite vitt vin och räkor( figure of speech). Sedan plingade det till i min illamående mobil. Ett meddelande inbjöd till fadderfestligheter på Gitarrgatan. Så det var bara att dra lasset vidare. På festen fylldes allas kroppar i berusande vätskor, i ett rasande tempo. Mitt personliga tillstånd var på en mycket fin nivå, tack vare vitt vin och räkor. Alla verkade må utomordentligt väl av att få leka ekonomiskt oberoende för en dag. Och det ska ärligt erkännas, att inte heller jag mådde dåligt av att få leka Stureplanspojke. När tiden runnit iväg var det dags att bege sig till Rumpan och sittningen. Där blandades rikemansbarn med horor och uteliggare. Ett fint genomsnitt av verklighetens befolkning. Som vanligt på Rumpsittningar var berusningsnivån av modell tyngre. Folk försökte sjunga, men då var redan några andra inne på nästa sång. Folk försökte prata, men så fort någon yttrade sig jublade övriga medlemmar högljutt. Men kul, det var det. Jag fick även medverka i en tävling på scen. Man skulle snabbast möjligt jucka sönder en ballong, doggystyle. Med den erfarenhet jag har av att jucka, så vann jag naturligtvis denna barnsligt enkla lek. Men en eloge ska även Mora-Tobbe ha. Du var en mycket kunnig reciever. Ju längre kvällen led blev allt suddigare. Till slut drog många av oss vidare till Arena. Där hände inget extravagant. Kvällen var oerhört trevlig. Men lite besviken måste jag ha rätt att vara. För trots ett stort antal prostituerade på sittningen, gick jag som vanligt hem alena.

 
Beat on the brat with the baseballbat...


Freaky friday
Fredagen är den nya söndagen. Jag mår skit varje fredag. Fredag ska vara kul. Det är den inte. Långt ifrån. Jag är slut. Mina pengar är slut. Kan det inte hända något trevligt. Helst nu. Det är inte mycket jag begär. Kärlek och respekt. Och pengar, såklart..







...VÅR SCHÖÖNA STADSDEL...

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Fan.. kan ingen stackare ha dokumenterat MIG under den där leken? Eller åtminstone försöka fräscha upp mitt minne.. Jag minns inte hur det gick för oss..!

2008-10-19 @ 00:04:10
URL: http://isabellethor.blogg.se/
Postat av: Annarki

UScH!

2008-10-20 @ 15:45:56
URL: http://annad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0