Fyllecell-jag som e så snäll?!!

I´m back, i´m bad, you know it..
Nu var det ett jävla tag sen jag skrev i bloggen. Men jag har ju varit hemma hos mamma, och i skogen har dom inget bredband. Där använder man nämligen sin dator som en väldigt dyr kortlek, att lägga patiens med. Hur som helst har det skett mycket under långledigheten från skolan. Påskhelgen spenderades lite här och var. På skärtorsdagen uppträdde Adam Tensta på HC. Så det fick bli drickerier och My cool eller vad den nu heter. På långfredagen fick vi för oss att ta hotell Dalia-oskulden. Det var en synnerligen dålig idé. Vilket jävla runkställe! Där sätter jag inte min fot igen.  På paskafton var det dags för HC igen. That´s life in Dalsland....

Hockey
Helgen som gått inleddes på fredag med hockey mellan Fbk-Lhc. Mamma och J-O bjöd, så jag var inte sen att haka på. På bussen vi åkte till Karlstad var det med en riktig kåt-kärring. Hon var på och flörtade med allt och alla. Även mig. Men trots min berusningsgrad besvarades inte flörten. Tur var väl det. På själva hockeyarenan dracks det mer öl. Festen fortsatte på 3D bar i Åmål. En helt okej dag....


LOB
På lördagen satt jag hemma hos Flipper och tittade på fotboll. Dagen bar vidare på en mer officiell förfest. Det spelades ölspel och andra dylika fyllelekar. Framåt elvatiden var det som vanligt en lördagkväll i Åmål, dags att bege sig till HC. Men jag, min arma stackare, kom aldrig så långt. På torget träffade jag nämligen på min systerdotter, som jag stannade för att prata med. Då glider en polisbil förbi. De båda snutarna kliver ur bilen och

image23

ber mig slänga ölen, då det är förbjudet att dricka på allmän plats. Jag ville inte ha något trubbel så jag gick till närmsta papperskorg. Rent instinktivt tar jag en klunk innan jag slänger burken. Detta var inget uppskattat tilltag av farbror Blå. Plötsligt känner jag hur dom trycker upp mig i ett klassiskt armar-bakom-ryggen-grepp. Sedan för de in mig i bilen för färd mot stationen. Där får jag lämna av mig alla tillhörigheter. Sedan var det bara att följa med in till en härligt mysig cell. Man ska ju inte klaga. Mycket ljusa färger, med vitmålade väggar, en modernt gul plastmadrass av hög kvalité, samt en rolig röd knapp att trycka på. Nä, skämt åsido, det var dom längsta timmarna i mitt liv. Jag var inte såpass full att jag bara kunde somna. Så det var bara att underhålla sig med att titta in i en betongvägg i fyra timmar, och tvångsmässigt trycka fram troliga melodier på nödsignalsknappen. När låset äntligen rasslade till kl 4 var jag oerhört lättad. Uttråkad som jag var blev jag lycklig av att se människor, trots att de var snutar. De gav mig en liten predikan, men jag var på spexarhumör, och skojade till det att jag hade 3000 kr i kontanter på mig som lämnades in. Skämtet var dock inte uppskattat. Jag tänkte att det är nog bäst att hålla käften, så de inte låser in mig igen. Vid detta laget kan man ju tro att jag lärt mig en liten läxa. Men icke. Natten avslutades med öldrickning hos syrrans kille fram till halv sju........In your face, bengen!! 

Bajen, bärs och rakade brudar
På måndagen var det återigen dags för en trevlig liten utflykt. Det vankades nämligen allsvensk premiär för Bajen. Efter lite strul med biljettbokningen, gick vi ner till Hörnan för en bit mat och några pints. Sedan rullade vi mot Ljungskile för detta efterlängtade evnemang. På vägen dracks det bärs och Jäger. När vi anlände i skogen på Starke Arvid Arena ( tillåt mig småle), var stämningen hög. Som jag hade längtat. Ramsorna dundrade i 90 minuter och glädje-fylle-nivån var på topp. Sedan kom även Bajens segermål. Ett självmål dock, men vem fan bryr sig?!!!! På vägen hem visade det sig även att Nisse hade vunnit 4000 på tipset. Glädjen hade inga gränser. Vi gjorde ett baguette-stopp på Rasta i Brålanda, för att dämpa fyllehungern. Där gjorde jag årets praktvurpa och slog mig gul och blå. Men en dag som denna kunde inget få mig att tappa humöret. Idag började åter vardagen i skolan. Jag var riktigt mörbultad av vurpan, hes och bakfull. Men va fan gör det, för:

Vi ska våldta era horor,
vi ska knulla era kor,
dricka bärs,
sätta kuken i en häst,
vråla Bajen e ju bäst,
o så runkar vi när Bajen tar poäng!!!





image24

...FLYKTSODA, TA MIG I LAND, SÄTT MIG I BRAND...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0