Folköl och dunka dunka...

Magnifika Erika
På torsdagen var det bestämt att det vanliga partygänget i klassen skulle samlas på förfest hos Erika. Det hade varit Hotspot-dagen i skolan och det firades med utekväll på Nöjes. Anyway, så stod alltså Erika för förfesten. Det var en mycket trevlig tillställning. Alla fick varsin kvadratmeters utrymme att mingla på i den lilla lägenheten. Men finns det hjärterum, så finns det som bekant stjärterum. Det sjöngs och dracks för fulla muggar. Graden av trevlighet var så hög att man egentligen inte ville att det skulle bli dags för krogen. Men dags blev det ju. Vi drog till Nöjes och där var det en konstig stämning. Tidigare under kvällen hade de haft en bankett i lokalen, vilket gjorde att många såg ut som kostymnissar och östermalmstanter. En högst partydödande klädkod med andra ord. Visst kan det vara kul att känna sig rik ibland, men det kändes inte helt ok denna kväll. I alla fall dansade vi på fram till tvåslaget och det blev ganska trevligt. Kvällen avslutades med taxi till Krp, och att jag skickade typ tio meddelanden till Mickan där det stod "KoKo" i alla tio. Jag kan vara såå busig ibland...

Mutande vänner part 1
På fredagen hade jag bestämt mig för att vara duktig pojke och ligga hemma nykter framför Så ska det låta, eller nån annan typisk svensk fredagssyssla. Det gick ju bra, ända fram tll klockan blev sex. Då ringer Jonte och säger att han, Linken och Lina ska upp till Karlstad. Efter en tanke på hur dålig min ekonomi ser ut, svarade jag att jag inte hakar på ut. Men då säger den mutande vännen Jonas att han bjuder mig på ölen för kvällen. Och ett sådant erbjudande skulle bara en ytterst hemsk människa tacka nej till. Så det var bara att ställa in hjärnan på att den skulle få sig lite alkohol. Efter lite öl framför kvalserien bar det av till Arena. Där var det oväntat mycket folk. Linken bjöd mig på en lurig drink bestående av Bacardi Melon och Ramlösa. Låter som en inte alls lyckad kombination, men gott var det. Lite dans hanns också med, innan gänget fick för sig att åka hem till Åmål mycket tidigare än stängningsdags. När de inte var kvar hade jag inte så treligt längre, så det fick bli halvtvåbussen hem. Väl hemma stod jag och snacka med en trevlig tjej i en halvtimme, som bor i samma hus som mig. Hon var säker på att hon kom ihåg mig från något speciellt sammanhang. Då blev jag orolig och tänkte "va har jag nu gjort för dumt på fyllan som vanligt". Men det visade sig att jag, visserligen full, frågat om hon kunde knyta slipsknut när jag skulle på finsittningen i höstas. Lättnaden blev stor att jag inte sagt något olämpligt till henne, typ "Eru kåt,bruden?", som sker då och då när inte haspen är på......


Mutande vänner part 2
På lördagen var det dags för helgens mainevent. Det stora födelsedagskalaset på Frödingshöjd för Emilie, Ida och Marika. Där var det en mycket fin inramning med ballonger, partyhattar och knullrum. Det sistnämda kalasinslaget blev dock inte använt så vitt jag vet. Kanske berodde det på att rummet hade fönster man kunde se rätt in i, kanske berodde det på att vårkänslorna inte infann sig. Men kalaset var mycket trevligt trots bristen på sexuella aktiviteter. En partyhatt är ju ändå alltid en partyhatt. Det kan bara inte misslyckas. Födelsedagsbarnen firades med sedvanlig image25sång. Jag och Jansson kunde inte motstå att skrika hurra en gång för mycket. Ni vet som alla coola killar gjorde, när när någon skulle firas i skolan. Det måste bara finnas ett extra hurra, hur töntigt det än må vara.
När förkalasandet var över, hade jag bestämt mig för att inte följa med till krogen, fortfarande p.g.a pengabrist. Men återigen kom mina vänner till undsättning. Hugo och Mickan ville ha mig med, och betalade inträdet på Nöjes. Och som vi alla vet är det mycket ohyfsat att inte ta emot gåvor. Det var bara att slänga sig på en buss och hänga med. På Nöjes hade jag det riktigt trevligt med minglerier på hög nivå. Som den tradition det har blivit köper man aldrig något att dricka på Nöjes. Man går nämligen förbi backen där man måste ställa ifrån sig drickat när man ska på toa, och tar den öl som det är mest kvar i. Nu får inte alla ta efter detta, så ingen köper något som jag kan sno (haha). Men vanligt folk kanske har såpass folkvett och bacillskräck att de inte tar efter. Men jag vet ju heller inte hur vanligt folk beter sig....



Summering
Nu sitter man här 45 folköl senare. Ännu en helg har passerat. En trevlig sådan. Vänner som rycker in för att jag ska kunna haka på. Alltså måste jag vara trevlig. Det är ju trevligt....


image26

...INGENTING SOM VI GÖR E TABU, INGET STOPPAR OSS NU...

Kommentarer
Postat av: Mickan

Haha! ja du, din Buse, du råker vara en sjukt trevlig person...;)

2008-04-07 @ 10:51:06
URL: http://minmickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0