Välkommen till min nya blogg!


Kommentarer
Postat av: Therese Berglund

Som svensk boende i London följer jag både svensk och engelsk media. Dina tankar kring varför stödet för de svenska trupperna i Afghanistan ökat efter de tragiska dödsfallen är intressanta. Svenska soldater har ju även tidigare varit stationerade i Afghanistan men fram tills nu har detta knappt uppmärksammats alls. Som du säger, dödsfallen gjorde att kriget helt plötsligt fick en annan närhet. Tittar vi istället på rapporteringen kring kriget i Afghanistan i engelska medier så har det ihållande fått ta mycket stor plats. Detta beror på att många fler engelska soldater är stationerade i Afghanistan. Kriget så mycket mer närvarande här i England eftersom så många fler personer har direkt eller indirekt drabbats av det. Som svensk har jag fram till nu tyckt att rapporteringen kring kriget i de engelska medierna har varit ganska ointressant, men jag har upptäckt att nu, efter de svenska dödsfallen, så har mitt intresse faktiskt ökat. Så tydligen är jag fortfarande mer svensk än engelsk.

2010-02-24 @ 13:51:31
URL: http://tessbe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0