HTML (Mental istid)

Jaha, ja. Nu är man inte bara snygg, allmänbildad, sloganskunnig och allmänt fulländad längre. Nu kan jag även titulera mig datasnille. Efter endast sex timmars undervisning anser jag mig fullärd inom ådran hemsidebygge. Vi i branschen kallar det html, men man vill ju inte använda alltför tungt fackspråk inför såna lekmän som ni läsare ändå är.


Så nu funderar jag allvarligt på att skaffa ett par brillor och programmera tv-spel istället. Jag har redan en idé om ett äventyrsspel där karaktären Gösta går runt i ett fantasyland gjort av lössnus och dräper monster och borgare med hjälp av en slangbella som skjuter frätande ärtsoppa. Slutbossen i spelet ska vara en finansminister som endast går att besegra om man kommer åt hans akilleshästsvans med hjälp av "the ultramagic moderatekilling superscissors". Vapnet går bara att hitta på bana 7, "Banana Republic". Men idén är ännu i ett tidigt stadium...


Sålänge satsar jag helhjärtat på mitt html-skrivande. Nedan kan ni ta del av ett av mina alster. Mitt hittills enda förvisso, men jag ser inte hur en hemsida skulle kunna bli bättre. Lägg även märke till den internationella touchén jag tillämpar i mitt hemsidebygge. Det är viktigt att ta i beaktande att det faktiskt inte bara är vi svenskar som rör oss på den wilda webben. Både Rodrick från Skottland och Folke från Brunei kanske vill surfa in på min sida. Och måhända kan det vara så att kurshelvetet ges på engelska vilket är ett jävla helvete som gör undertecknad både kinkig och mordisk. Fan vet.  

<a href,typ="SUGMINKUK-VEMFANKOMPÅDETHÄREGENTLIGEN-FINNSINGENLOGIK-BRILLRÄVSHELVETE.html</a>

Jaja, håll till godo;

The ultimate web page 





...HON ÄR MODER DATOR, ALLAS VÅR MOR, DEN NYA TIDENS CENTRALA PUNKT...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0