Prins av meningslöshet

Jag sitter i en soffa utkikandes på ett duggregn, och väntar på någonting. Kanske en befriande ölbutelj. Men det är onsdag och omständigt och knappt legitimt att ägna sig åt rusdrycker denna dag. Jag har inte sett en levande själ på hela veckan. Bara en halvdöd expedit i mataffären, dit jag efter många om och men vandrat för införskaffande av nikotin och ungkarlsmässiga piroger.

Det känns som om jag blivit folkskygg. Inte så att jag avskyr människorna, men om det ska bedrivas sociala verksamheter får fan någon annan bjuda upp till dans. Folk är mest ivägen. Istället sitter jag endast iförd kalsonger och glor på nyheter på teckenspråk. 

Nyfiket försöker jag snappa upp några sköna oneliners att vifta fram med händerna, om man skulle träffa på någon dövstum skönhet i framtiden. Hittills har jag kommit fram till att Göteborgs kommun tecknas genom att dra fingrarna fram och tillbaka på skuldran. Det är dock oklart om jag uppfattade skiten rätt. Logik finns ju som bekant ingenstans. Å andra sidan är det även oklart vilken nytta jag skulle kunna ha av att teckna en gammal fiskarekommun för någon döv stackars jäntunge..

Och där bytte de till nyheter på finska. I Finland dricker man sprit och knivhugger varandra. Jag skulle säkert kunna snappa upp några sköna oneliners där också, men det är bäst att låta bli. För det första kan vi snacka ologik på hög nivå, och för det andra har den där violinisten jag skulle ha användning för mina oneliners på, redan legat med människor jag helst inte vill bli buksvåger med. Sen kommer det säkert nån arg, blekfet syssling och viftar med sin nyslipade stilett och skriker sataanaa routshiiii- bögalainen, om jag ens försöker närma mig grannflickorna i öst...


Nej, det är mest likgiltighet nu. Regna, sova, skita. Livet i vardagen. Nu väntar jag istället på helg och valborg, då vi kan fly denna meningslösa soffjävel för ett tag. Nej, hög tid att kolla vidare på det eminenta programmet uutiisseet. Det är en mycket intressant intervju med en samisk journaliststudent som jag för Guds skull inte vill missa. Living the dream!






...JAG SITTER I ETT DUGGREGN, OCH VÄNTAR PÅ MIG SJÄLV...


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vadå knappt legitimt? Du får oss fullblodsalkisar att framstå som svin!



Och nej, du fattade inte rätt vad gäller Göteborg ;) Bara fråga nästa gång vi möts i dimman så lär jag dig både presentera dig och säga öl och snopp (väldigt lika tecken, två skilda saker)!

2010-04-28 @ 22:57:30
Postat av: Sandra

Jag kan lite finska också som jag kan lära ut. Om du vill!

2010-04-29 @ 20:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0