En episk vårsaga..

Det var en varm dag i april. Fåglarna kvittrade och solen sken. Folk lapade sina första brännande strålar för säsongen. Det var en sån där dag då de som hade mod nog att trotsa förkylningar, strosade runt i enbart kortärmat. Överallt kunde man se nyinköpta skor sorglöst vandra omkring sedan medmänniskorna inte längre fruktade att få lera på sina fina, vita sneakers. Det var torrt överallt. Gatorna hade befriats från resterna av kung Bores aggressiva framfart den vintern. Det sjöng och kvittrade kviddevipp i svenskens trosa och kalsong. Om de ens valt att bära sådana, dagen till ära. På en rutig filt satt två medborgare och smed lustfyllda planer.    

Den ena medborgaren sa till den andra medborgaren:

- Gud vilket förträffligt väder vi fått.

Varpå den andra medborgaren svarade förnöjt:

- Ja det är helt fantastiskt. Nu ska här grillas. Tjohoo!

- Hell yeah. Det vet du, min andra medborgare. Och till en uteservering måste vi gå. Dricka sån där tuff amerikansk öl. Bud, du vet, som dom kallar det över sjön.

- Kanske blir det en mjukglass, första medborgare?

-You know it, friend. Och äntligen får vi ta på oss solbrillorna. Visserligen har vi burit solbrillor när det var två plusgrader, slaskigt och molnigt de senaste månaderna också. Men nu är det liksom riktig premiär...

- Gud vilket förträffligt väder vi fått. Jag kan inte sluta prata om det.

-Jag vet, andra medborgare. Man kan liksom inte sluta prata om det.

- Jag blir alldeles fuktig i underbyxan bara jag tänker på flintasteken och den superfräscha salladen vi ska avnjuta i morgon.

- Ååå, sol. Åååå, väder. Ååå, flintastek.

-.Jag är så lycklig. Fatta vad jag ska ha anonymt utomhussex med hunkar på mysiga picknickfiltar, nu när äntligen våren nalkas. 

-Tihii, tell me about it. Och grilla ska vi ju göra med. Det får vi inte glömma. Vilket fantastiskt väder vi fått!

- Myyyyys! Älskar deej, första medborgare! Gudomliga vårsol! 



Då kom plötsligt en tredje medborgare och sade:

-Jag har pollenallergi. Folk är såna lyckliga djävla idioter..





...FOLK BITS, FOLK BITS, IBLAND MER ELLER MINDRE...








Kommentarer
Postat av: Jannes chark

O snart kommer di svenska jorgubbarna...de e annat än di belgiske di....

2010-04-13 @ 14:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0