SENASTE NYTT: TROLIG SVININFLUENSA DRABBAR MIG...

Hjälp mig. Jag hostar. Och enligt statistiken borde jag dö nu. Eller iallafall enligt kvällspressen. Svininfluensan har krävt sitt första svenska dödsoffer i en man från Uppsala. En gång var jag i Uppsala, så risken att jag är drabbad torde vara sisådär 94,5%.

( Nu dog sjuttio barn i Afrika av undernäring)

Men det känns iallafall bra att jag kan vända mig till experter på Aftonbladet chatt. Lugnande att få prata med någon om min hosta. Tänkte först gå till en katolsk präst med mina problem, men hoppades att det skulle lösa sig ändå. Förut lät jag nämligen lite som en gris när jag hostade, så det var bäst att fråga dem som vet bättre. Men jag fick inget svar. Så nu får jag ställa min egen diagnos. Det är alltså enligt mina beräkningar 94,5% risk att jag fått svininfluensan, i och med nämnda hosta samt Uppsala- besök. De där återstående fem och en halv procenten har jag utfört en naturvetenskapligt precis kalkyl på, vilket redovisas nedan:

*3% chans är att hostan beror på de där 79 cigaretterna jag rökte i helgen.

*2,5% chans att det är vanlig jävla förkylning.

( Femton kvinnor blev just ihjälslagna)

Åååå, skynda med vaccinet då! Jag dör ju för fan här. När jag snöt mig förut formade sig snoret till en grisknorr i näsduken. Det borde vara ett tydligt omen om något. Dessutom kände jag en osund längtan av att rulla mig i närmsta lerpöl när jag var ute och spatserade i eftermiddags. Vidare på min färd fick jag lust att betäcka en riktigt vidrig sugga som korsade min väg. Sådana tankar kan smyga sig på i vanliga fall också, men ändå...

( Vart tog galnakosjukan vägen?)

Nej, nu ska jag kontakta den där katolske prästen istället. Han kanske lyssnar och kan bota mig med vigvatten eller helig bönestund. Men först är det nog bäst att hamstra ett tjog pallar desinfektionsmedel för att vara på den säkra sidan. Om jag mot förmodan inte är smittad, kan ju prästen vara det, och då är det bäst att tvätta sig efter bönestunden....

(Nu blev 109 civila bombade i krig)

Framåt helgen blir det troligen till att sätta sig i karantän. Där ska jag röka som fan, för vid det laget lär den obligatoriska lungmaskinen man nuförtiden får som patient, ta hand om tjära och andra gifter. Sedan ska jag mingla och knulla runt bland de cirka 9 miljoner andra svenskarna som lär göra mig sällskap i karantänen... 

Kanske dricker vi varsin folköl och beundrar kvällstidningarnas nyhetsvärdering.....







...LILLE GRIS, OM DU FRYS, SÅ GÖR ELD I SPISEN...


Kommentarer
Postat av: stinaberit

hostar också som en hora, så välkommen till svininfluensan 2009. skål o tack för näste, knullubbe.

2009-09-01 @ 23:40:13
URL: http://stinan.wordpress.com
Postat av: u

Knullubbe är nog det sista smeknamnet jag bör ha!

2009-09-02 @ 01:32:36
URL: http://urbanana.blogg.se/
Postat av: Erika

Bra Urbis! Håller med, sån himla hysteri kring detta!

2009-09-02 @ 14:31:47
URL: http://erikalik.blogspot.com
Postat av: Annarki

jaa-a! och tänk sen också på vad det förfärliga kvicksilvervaccinet kan göra med våra små stackars i övrigt väldigt renade kroppar...

2009-09-03 @ 23:30:59
URL: http://annad.blogg.se/
Postat av: W.N

Du ger fan i att gå till en katolsk präst om du inte vill bli utsatt för övergrepp som sedan mörkas av Vatikanen. Det har jag lärt mig på tv.

Skål.

2009-09-04 @ 10:56:30
URL: http://bloggarärförkärringar.com
Postat av: u

Erika: Hysteri? Nu förstår jag verkligen inte vad du menar..



Anna: Min kropp är inte liten, men den är nog tillräckligt skadad som det är.



WN: Man ska tro allt man ser på televisionsapparaten, har jag hört. För konspiratoriska läggningar har verkligen aldrig varit min melodi...blinkblink Kjamizz!

2009-09-06 @ 04:41:42
URL: http://urbanana.blogg.se/
Postat av: Feminini

Har slarvat med uppdateringen och läst ikapp mig på Urbanana. Apropå nåt helt annat så är jag nyfiken på annonserna som dyker upp i mitten. Onekligen mycket läppstift och parfym. Anses bloggosfären i allmänhet främst locka en kvinnlig läsekrets eller är det Urbanana i synnerhet som anses feminint tilldragande av produktplaceraren? Eller är det möjligen författaren själv som hoppas öka dragningskraften?

2009-09-07 @ 18:15:16
Postat av: u

Bloggosfären är ju i synnerhet till för kvinnor och stjärtgossar. Det bör understrykas. Gällande annonserna som dyker upp hade jag gärna sett lite mer promotion av snus,cementblandare och callgirls. Men nu är ju jag varken finnig eller har glasögon, så jag kan således inte skriva html eller lägga in de annonser jag vill.



Men vad vet jag, min läskrets kanske är mest kvinnor. De brukar gotta sig i bittra mäns förfall. Jag och blondinbella kanske har samma typ av läsare, så jag ger mig fan på att det är hon som håvar in kulorna på mina läppstifts-banners. Den fittan!



Ja,ja, man kan inte få allt. Får hoppas att det ökar dragningskraften som du spekulerar i. Någon kanske blir pilsk av mitt skrivande, så man slipper lita till sina fysiska attribut...



Väl mött Feminini



Ps. Who the fuck are you? Ds.



2009-09-08 @ 16:47:07
URL: http://urbanana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0