Vörld vajd väbb...

Det där internet är ganska modernt och bra. Alla har det, utom min mor. Jag börjar förstå kvinnan. Vad fan har jag skiten till?! Man klickar bort livet på samma jävla sidor dag ut, och dag in..

Facebook är ju tufft att ha. Där kan man nätverka, adoptera svarta får och leka maffiaboss. Det tycker folk är kul. Personligen har jag nått över 500 vänner i dagarna, så jag är nog ännu tuffare än själva facebook i sig. Min bästa vän på facebook är Uno Kronqvist från Rederiet. Han är fiktionell och aldrig påträngande. Han skriver aldrig vad han ska laga till middag eller att han ska ha myskväll med älsklingen, i sitt statusfält. Framförallt gör han inga quiz om vilken ivoriansk backhoppare eller nordkoreansk insjö han är. Sådana facebook- vänner gillar jag. Appropå gilla, så är Uno även en duktig FB-vän, eftersom han aldrig gillar sin egen jävla status. För det tycker jag och Uno är rätt märkligt att göra.  Ja, den där förbannade ansiktsboken blir nog min och många andras död...

När jag klickat runt på Facebook i ett par timmar uppskattar jag att få ta del av vad som hänt i vår vida värld. Så det brukar inledas med ett besök på vf och nwt:s hemsidor. Där är folk arga på någon varg som satt tänderna i ett par oskyldiga lamm. Sedan arbetar jag mig vidare till Aftonbladet och läser om svininfluensor eller att Carola fått en boll i huvudet. Efter det har jag min världsbild klar för vad som är viktigt att veta som god svensk medborgare..

Min tredje punkt på agendan är att läsa bloggar. Man vill för guds skull inte missa vad Fiffi tagit på sig för outfit idag. Eller om Gösta varit full i helgen. Eller om Huldas tjejmiddag blev en succé. Då kan man verka helt körd i huvudet nästa gång det ska diskuteras runt fikabordet. Och det vill man verkligen inte. Ju...

Det bästa med internet är ändå den outtömliga källan av vuxensidor.  Fast just att det finns så mycket att välja på kan även vara ett dilemma. Man kan för fan aldrig bestämma sig. Black pussy, yellow pussy, smelly pussy, ja ni förstår. Så det slutar ju allt som oftast med att man blundar och tänker på någon gammal vulgär lärarinna istället. Det är dock tack vare dessa sidor det känns värt att betala 300 kr i månaden för bredbandet. Men i ärlighetens namn sträcker sig uppskattningen av vuxenunderhållningen i intervaller a 3 x 47 sekunder/dag. Så frågan är om det är värt pengarna...

Så om ni vet något mer att göra på det här moderna internättet får ni gärna tipsa. Och inte något nördigt jävla betapet eller skit nu. Det har jag testat, och majoriteten av motståndarna där, sitter antingen med i svenska akademin eller har en proffesur i bokstavologi...


Själv ska jag ta mig en riktig funderare på om det är dags att kasta ut datamaskinen och gå skilda vägar med Com hem. Efter dagens andra intervallpass...




...MASKINER SKJUTS SÖNDER, AV ROCK N ROLL- BÖNDER...


Kommentarer
Postat av: K

http://www.youtube.com/watch?v=mO-ae9dLePU



Om du mot förmodan skulle missat denna version så har du något att göra en stund :)

2009-09-08 @ 18:58:50
Postat av: UTGs Yngsta

Tjena U!

Älskade detta inlägget från början till slut och kommer därmed även ge dig ett tips. Tyvärr är det olagligt men också den enda njutningen jag ser i begreppet bredband. Det jag talar om är självklart nedladdning av film, musik och dylikt. Det sanna värdet av bredband. Att slippa knalla till jouren en kylig novemberkväll och gynna dem. Istället så fixar man nuförtiden ner en film enkelt och snabbt!

Tål att tänkas på.

2009-09-08 @ 19:08:04
Postat av: Gotlandcrew

Pussy på tvären då??

2009-09-08 @ 19:09:28
Postat av: u

K (som i kakan, i guess): Den hade jag faktiskt missat. Så internet känns bättre än nånsin just nu. Och Pimme, såklart..



UTG: Eftersom jag kallt räknar med att bli både hollywoodskådis, rockstjärna och erkänd författare känns det inte rätt att börja vifta med jollyroger-flaggor riktigt ännu..

2009-09-10 @ 00:48:33
URL: http://urbanana.blogg.se/
Postat av: u

Gotlandscrew: Jag skrev ju yellow pussy, för fan!!;D

2009-09-10 @ 00:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0