ART-ificial cred...

Ja, jävlar, det är inte lätt. Undertecknad hade planerat en stillsam dag utan störningsmoment. Men under dagen har jag fått telefonsamtal från cirka 25 reklambyråeer, som vill sluta lukrativa avtal med mig som art director, efter att de sett min nya fina header. ( Header är ett uttryck vi AD:s slänger oss med för den där bilden högst upp). De som ringt och tjatat har uttryckt sig med superlativ och berömmande ord som " Ett genuint hantverk" och " Du är så minimalistiskt futuristisk i ditt skapande".

Hemligheten i mitt skapande är dock att inte slänga sig med avancerade program som alla macintosh-människor gillar att skryta med. Jag använder en något mer avancerad version av paint. Paint.net tror jag bestämt att det hette. Sedan klickar man bara lite vilset i menyerna, sedan trycker man ångra, och klickar på något nytt, och sen blir det bra. Ungefär. Fast nyckeln med min skapelse är ju i ärlighetens namn att jag lyckades få fram text som ser ut att platsa i ett hotbrev. Då kände jag mig genast mycket tuffare, och vågade fortsätta utan att vara rädd att datamaskinen skulle sprängas.

Och slogans är viktigt, det vet ju alla vi som någon gång lekt copywriters. Och i skolan har jag lärt mig att det är kul med slogans som rimmar. (Gissa slogans är f.ö. det enda vi sysslade med de första två åren på universitetet)
Jag ville rimma på bitter, för jag tycker nämligen att det är jättetufft att vara bitter. Först hade jag tänkt att använda " För bitter för twitter". Men det tyckte jag var lite gay. Nu är det ju faktiskt ganska gay att lägga ner tid på någon header i sig, men det är en annan jävla sak..

Jaja. Man kan dividera länge om det här. Det viktigaste att komma ihåg är ändå att ur lidelsen föds konsten. Och lida, det kan jag. Just nu lider jag svårt av att mjölken är slut och tånaglarna behöver klippas. It´s the purest form of art, people!


Det är en ära för mig, men en stor sorg för övriga yrkesbranscher att jag nu hittat mitt kall, och titulerar mig från och med idag grafisk formgivare/art director/copywriter/krokikonstnär...











...WORLD PAINTED BLOOD...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Guud va du e duktig ;D

2009-11-14 @ 00:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0