WannabeZaida...

Mkt trolig profetia:



Aftonbladet NÖJE 14 juli 2009- ROSING FÖRLOVAR SIG MED 23-ÅRIG VÄRMLÄNNING
Efter uppbrottet med sockersöte Hugo från dokusåpan " Den rätte för Rosing" har nu skandaldrottningen Linda Rosing hittat en ny livskamart. Enligt uppgifter till Klick ska den nya flörten vara bloggkungen Urban Turesson från Karlstad. De båda ska ha älskat öppet på nattklubben LaRoys dansgolv den gångna helgen. Efter incidenten uppges de ha utbytt ringar.
- Han är så stor och mjuk. Som Fadde med en twist, kommenterar Rosing.




HÄNT EXTRA 17 juli 2009- SANNINGEN OM UPPBROTTET
Två dagar. Så länge varade romansen för det tillsynes lyckliga paret. Men enligt Turesson var det hela bara en fasad.
- Ja va fan, jag hade inte legat på ett halv år. Klart man ser lycklig ut när man får komma till.
Rosing uppges vara ledsen men lättad. Hon såg ingen framtid i bloggkungen.
- Nej, han är ju en Gud i sängen. Men han är från Värmland och då är det inte lätt att komma in på Stureplan, när man envisas att dricka 20 öl innan.





SONIC JUNI 2010

URBANANA
Jack Daniels och jag

Sponken Records

Betyg: 9



Här kan vi snacka debutalbum som rör om. En singer/songwriter som denne Urbanana har vi inte skådat på decennier. De djupa texterna på detta album kan liknas vid en lyckad häxblandning. Med nyanser av Thåström, Cornelis, Kurt Cobain och Janis Joplin, är detta ett himmelskt potpurri och blivande svensk kult. Den hesa rösten är starkare än en 12a Jack Daniels, vilket gör titelspåret och albumets namn "Jack Daniels & jag" träffande och pricksäkert. Men även spår som " En gubbe, speedad turnebuss" och " När klimatet blev viktigare än freden", etsar sig fast i hjärnan. Urbananas främsta styrka är dock de sorgliga bitterballaderna som " Jag skär inte lök, jag är ledsen", vilka inte lämnar ett öga torrt. Kul att se en ny stjärna på den svenska himlen. Kul som ska bli Kul-t.









EXPRESSEN 28/1 2013 ROCKSTJÄRNAN URBANANA AVLIDEN
Den 27-årige artisten Urbanana uppges sent inatt avlidit på sitt hotellrum i Leeds. Han hittades bredvid ett kilo kokain och ett avsågat hagelgevär.  Det var 2 veckor in på den stora Europaturnen som tragedin inträffade. Artisten hade gjort stor succé med sitt första album på engelska. Men igår fann en groupie honom fulladdad med droger och i samma stund hon kom in i rummet, sköt 27-åringen sig själv i huvudet.
-En tragedi, han hade blivit lite paranoid senaste tiden, säger vännen Joakim Thåström.





DN 15 OKTOBER 2018 HAN HAR ÅTERUPPSTÅTT!!
Förr fem år sedan sörjdes han av en hel värld. Urbanana uppgavs död 2013. Men nu visar sig dessa uppgifter vara felaktiga. Igår trädde rockstjärnan fram och sade att det hela var en bluff.
- Jag lever. Men jag var trött på allt. Drogerna, brudarna och resandet. Det blev för mycket. Så jag mutade journalister, doktorer och begravningsentreprenören.
Idag lever den f.d artisen ett stilla liv i födelseorten Åmål. Han heter idag Urban Inzaghi.
-Jag ber om ursäkt för det här. Men det var tvunget för att jag inte skulle gå under.Som Cobain skrev "It´s better to burn out, than fade away. Det var så jag resonerade. Och jag vill fortsätta mitt stilla liv i fred här, så tack för mig. Ville inte leva i osanning bara, men som sagt är mitt artistliv över.





NWT  1 maj 2020 NYFÖDDA

Det blev tvillingar. Två söta oäktingar..

CORNELIS JACK PIMME

JANIS ANNA KARENINA

Stolta föräldrar är Urban Inzaghi och Elaine Bergkvist.






PD 23 maj 2050 VIGSLAR

Bangkok 1/5-50

Urban Inzaghi & Phnaa Phomm Ying

Makarna har tagit namnet Turesson








PD 9 december 2055 DÖDSFALL






Jaa, nåt sånt blir det nog i stora drag skulle jag tippa på....




Kommentarer
Postat av: Amanda

Men jag vill skriva dikten på din gravsten!!!!!!!

2009-03-11 @ 01:07:53
URL: http://mandimania.blogg.se/
Postat av: u

d e klart du får, specielt nu när profetian ändrar sig o vi ska gifta oss o bli lyckliga som peter o lois..men jag ska ha denna låttext "lit de parade" me lundell i annonsen iaf och spelad på begravningen...men stenen e helt i dina händer..

2009-03-11 @ 01:58:23
Postat av: Linda Östlund

Vad goé du är Ubbe! Du kan väll höra av dig när du hamnat i Åmål (år2013-2018)! så kan vi ta en kaffe ihop! Linda

2009-03-11 @ 12:54:25
Postat av: ... men aldrig så låg som när morgonen kom

Fan va produktiv du vart. Grande läsning

2009-03-11 @ 23:00:04
Postat av: Hemlig Turessonbeundrare

Diggar din blogg som fan, fruktansvärt skön stil! Keep up the good work Turesson!

2009-03-12 @ 04:34:17
Postat av: Sandra

Håller med föregående komentar. du är guld..

2009-03-12 @ 14:42:56
Postat av: Belsing

Skriv en bok!!!!

2009-03-13 @ 18:57:00
Postat av: angelica

i lööve it!

2009-03-13 @ 22:12:19
Postat av: Emma

Fantastiskt! Du är en sann poet :)

2009-03-17 @ 16:45:20
URL: http://emmaljung.blogg.se/
Postat av: Norrlänning

Fantastisk läsning! Chefa vidare i cyberrymden. I will search for u!

2009-03-24 @ 13:50:25
Postat av: Fritte Flådare

"PD 23 maj 2050 VIGSLAR



Bangkok 1/5-50



Urban Inzaghi & Phnaa Phomm Ying



Makarna har tagit namnet Turesson"





Känns på sätt o vis som att vi är många som kan komma att bli med thai på äldre dagar.. tänk va jävla poppis det är år 2050?? jag tycker vi bokar grupp resa redan nu !!!!!

2009-04-14 @ 17:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0