Nytt år, nytt flow?

Nja det där med att ta nya tag för att det är ett nytt år tror jag inte på. Folk blir bara samma gamla lönnfeta nikotinmissbrukande halvfyllon framåt februrari ändå. I övermorgon börjar vardagen igen och då ska man krama varann och sedan berätta att man snaskade för mycket knäck och sedan ska man berätta vilken fin sodastreamer man fick i julklapp och sedan ska man dricka kaffe och berätta att man var däckad på tolvslaget och sedan ska man berömma någon för en ny frisyr eller dylikt och sedan är allt som vanligt igen. Typ så. Exakt. Varje år är samma år, aningen modifierat. Med tanke på dessa fakta finns det mycket jag kan lova om 2009, trots att jag hatar nyårslöften. Eftersom jag varken målar fan på väggen eller förväntar mig guld och gröna skogar så kan jag lova att under 2009:

* kommer jag åter vara odrägligt berusad ett oräkneligt antal gånger...

* ska jag lägga in större prillor än någonsin...

* ska jag fortsatt vara allmänt bitter på kvinnosläktet, hela förhållandeskiten, gulligull,- och således kommer även detta år firas som ensamstående surgubbe...

* ska jag komma ur garderoben som rökare istället för fjantbeteckningen "feströkare"...

* Ska jag av tradition leta sommarjobb på tok för sent...

* kommer jag låna pengar som blir jobbiga att återbetala...

* kommer jag helt oförstående fortsätta få VG:n på skolarbeten..

* ska jag upptäcka en ny ultimat porrsida på nätet...

* vill jag lyssna ännu mer på ensamma försupna singer/songwriter gubbar..

*kommer jag göra åt 1000 tals kronor på kaffe i Gläntan..

* bör jag ådra mig en frustrerande vinballe vid lämpligt tillfälle...

* ska jag blogga ÄNNU mera sällan...

*vill jag kämpa för att obildade individer ska förstå att klimathotet är en feet bluff....


Det är bara några saker jag räknar med att 2009 kommer utgöras av. Men jag ska faktiskt ha kul för det mesta, och det är ju det som räknas. Sedan ska det erkännas att det hade varit kul att gå ned ett par pannor. Kul. För det är inte ett löjligt löfte. Jag är realist och vet nämligen att jag kommer sitta lika lönnfet framåt våren.  Med en stor snus och en pissljummen öl i handen ska jag sitta där och känna min vinballe i byxan. Då ska jag hånle åt alla som inte infriat sina löften tillskillnad från mig.     Jag ska sitta där -  tjock och glad...





...ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE...





Kommentarer
Postat av: Anonym

skön blogg :D

2009-01-07 @ 02:47:02
Postat av: tony rickardsson

jag e inte bitter

2009-01-07 @ 11:32:21
Postat av: strinnholm

så jädra gött, vinballe / ginballe = årets ord 2008

2009-01-08 @ 10:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0