Retorik,Rosor,Rio..

Samba
Pelé.Romario. Bebeto.Ronaldo. Dunga..Ronaldinho.Kaka. Tsss..Idag har jag lyssnat till den bästa brassen. En brasilianska. Eller ja, stockholmsbrasilanska. Idag var det nämligen informatörsdagen där vi fick lyssna till denna fantastiska kvinna. En fröjd för örat. En fröjd för ögat. Hon kallade sig Elaine Bergqvist. Hon var mycket intressant att lyssna till, dock skenade tankarna iväg till en romantisk månskensnatt på Copacabana, dansandes en slowsamba iförd endast glittriga tangatrosor, både hon och jag. Det enda som lyste upp den vackra natten var min bleka ända, medans hennes gyllenbruna blev ett med den finkorniga sanden. Vågorna böljade i takt med .... Hmm, ja hon var som sagt mycket intressant att lyssna till. Även Jan Eliasson var där och diskuterade politiska konflikter. En mycket kunnig man. Dock skulle världens alla konflikter behandlas och förklaras på 45 minuter, vilket blev lite lätt rörigt. Hursomhelst var det en trevlig dag... Soluppgången närmade sig. Hennes leende var vackrare än havet. En lätt bris drog genom hennes krulliga hår. Hon sade något om att hon kommit för att lära mig härska. Jag höll andan och insöp hennes skönhet. Denna morgon skulle.....



Raffle
Nu sitter man här lite småförälskad. Det är antagligen bristen på dricka den gångna helgen som gjort mig lite emotionellt instabil. Som tur är ska det bli ändring på det snart. På fredag ska jag ta mig en stänkare i Säffle av alla ställen. Det är nämligen stormatch i div.2 hockeyn. Derby mellan Säffle och Åmål. Så det blir en lite lagom trevlig förfest innan återfärd till Karlstad för vidare svinerier. Nu ska jag bara skrapa ihop lite kulor till dess. Men vem behöver egentligen rikedom och materialistiska ting, när kärlekens ljuva krydda finns?! hahahöööhöööhööö...




...DANSA SAMBA MED MEJ, AJAJAJAJ, JA E BRA, JA E BRA...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0