Sittning, modell finare...

Jävla rolig kväll
Tänk att så många timmar på krogen kan gå så fort.... I torsdags var det då dags för den fina finsittningen. Dagen började med en långkörare i skolan med muntliga redovisningar. Jag, Mickan och Issa bildade som vanligt

en ganska oslagbar trio. Vårt föredrag blev lyckat med ett litet minus för att vi råkade prata lite länge. Jaja, det var ju ändå inte något tråkigt skolarbete jag skulle berätta om här. Det var ju sittningen. Jag kom hem vid 14isch och svidade om till min dyra kostym från den mycket eminente designern Dress Mann von Batistini. Sedan bar det av till Erika på förförfest med ett packe Hackenberg. Där satt vi som vanligt och filosoferade kring livets stora och små frågor. Vid femtiden gick vi till Campus 2  på den mer officiella förfesten hos Rasmus. En mycket trevlig tillställning, för att inte säga utomordentligt fantastiskt med tanke på att jag och Rasmus var enda pojkarna bland en hel hög damer. Men det var snabba ryck denna kväll, så med alkohol i alla strupar fick vi ila vidare mot stan och Arena. Där var det först klassiskt mingel med skumpa, som på alla tillställningar som håller stil och klass. Sedan var det hög tid att slå sig ned vid borden. Återigen hade jag Emelie som bordsdam, och även fröken Janliden. Maten som bjöds har jag inte mycket minnen av, men den var säkert delikat. På scenen började så smått prisutdelningen. Min nollegrupp hiphop tog väl inte direkt storslam på den fronten, men jag älskar dom ändå. Jag stod även för lite spex med en specialkomponerad rap till mina kära nollor, ursäkta ettor. För sittningen avslutades nämligen med att nollorna svor Infernoeden och blev just ettor. I och med detta fanns inte nollefriden längre. Vilken befrielse! Folk hånglade som om de aldrig smakat saliv förr i livet. Så mycket gnistor har nog aldrig blixtrat till i Infernos historia. Partajet fortsatte och övriga allmänheten började välla in på studenttorsdag. När jag tänker tillbaka på kvällen blir jag nästan rörd av vilken ljuvlig afton detta var. Även lite vemod eftersom man inte kommer träffa dessa människor lika mycket nu. Men vi har lovat att fortsätta kröka på tillsammans. Låt nu för fan inte detta bara vara tomma ord. Cus me love ya loong tiiime...



En tvådagars slår aldrig fel,väl?!!
På fredagen var det bara att ladda upp batterierna för lite mer öldrickerier. Jag, Rasmus och Watson åkte hem till Jennifer på förfest. Med i det alkoholförtärande sällskapet var även Emma. Det blev en lagom stillsam skiva med tanke på det höga tempot kvällen innan. Eller stillsam och stillsam, vissa krökade ju hårdare än andra. Jag nämner inga namn, men endast fyra av fem var i skick att åka till krogen. När vi kom till stora torget bestämde vi oss för att gå på Ankan. Där var det mycket folk och roligt i största allmänhet. Men det var svårt att tända till, för man kände sig alltför bortskämd med stämningen från kvällen innan. Men som sagt, det var inget fel på fredagen heller..

En tredagars slår aldrig fel, väl?!!
Och på den tredje dagen drack han rusdrycker, och han såg att det var gott.. Även lördagen fylldes med fest. Världens bästa fadder, Marika, anordnade fest. En mycket trevlig sådan. I hennes lilla lya på uppskattningsvis 25 kvadrat, trängdes uppskattningsvis 25 personer. En salig blandning av faddrar, ettor, tyskor och Grästorpsbor samlades under Marikas tak. Med en sådan kompetent värdinna kunde det inte bli annat än skitskoj. Dock satte jag mig i en lustig situation med den stackars tyska utbytesstudent-tösen. Dialogen i fråga:

- I am from Flensburg in Germany..
- Ohh, do you know the swedish expression flens-ost?
- Noo??
- Flens-cheese?!
- No, what is it?
- Kind of hard to explain.....


Ja så kan det gå när inte haspen är på. Hursomhelst åkte vi in och gick på Nöjes och dansade loss.Det var kul, bara att man tappar bort alla hela tiden. Men, med risk för att verka tjatig, så var även denna kväll helrätt...


En fyradagars slår aldrig fel, väl?!!
Jo det gör det faktiskt. Idag har det varit pizza, glass och fotboll på programmet. Trevligt förutom att både Bajen och Milan förlorade. Som tur är har vi ingen skola imorgon, så jag kan unna mig en rehab-dag till. Nu ska jag tuba och sova. O aj aj aj aj, buff....




 


...YOU GOTTA LOVE MILK AND ALCOHOL...


 


Kommentarer
Postat av: Rasmus

2008-09-16 @ 00:57:52
Postat av: Rasmus

Nä en 3-dagars sitter fan som en snöboll i skrevet:) Jag kan nog fortfarande vara lite bakfull...

2008-09-16 @ 00:59:05
Postat av: Jessica

Fan vilken härlig blogg du har Urban!!!!

2008-09-18 @ 23:15:40
URL: http://nogg.se/jessicamk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0