Ja e en gammal trubadur...

Visa fittan, så får du....
Denna helg blev det endast en fylleridag. I fredags kom nämligen syrran och syskonbarn upp till Karlstad och det vankades bio. Det var första gången jag var på bio på flera år. Är nämligen inget stort fan av biografupplevesen. För det fimage18örsta kostar en hink popcorn sin vikt i guld, för det andra måste man tänka på hur man beter sig. När jag ser på film vill jag kunna prassla, kommentera och klia mig på pungen så mycket jag vill. Så nej, film är inte bäst på bio. I alla fall kollade vi på Iskariot med Gurra Skarsgård. Den var ganska bra, men hade lite väl tunn handling. Tre fåtöljer får den av mig. Kvällen fortsatte med två bandykorvar med tillhörande mosbricka hemma hos mig. På natten kom Gson, Edén och Simon. Som de buspojkar de är, staplade de sex cyklar lutade mot min ytterdörr. Så då fick jag kliva upp ur sängen och ryta ifrån lite. Men när jag mutat pojkarna med en påse popcorn kunde jag åter krypa ner i halmen.

50 bast
På lördagen kom syrran och hämtade hem mig till Åmål. Det vankades nämligen 50-årsfest för min moster Gudrun. Där bjöds det på pitabröd med diverse fyllning. Kvällen fortsatte med ett musikquiz. Jag stod naturligtvis högst upp på prispallen när poängen hade räknats. När min alkoholhatande mormor blivit hämtad av Färdtjänst kunde festen dra igång på allvar. Kvällen till ära hade det hyrts in två trubadurer. De spelade allt från Johny Cash till Panta Mera-låten. När de spelat i några timmar fick den som ville, sjunga en låt i mikrofonen. Som den fylle-uppmärksamhetstörstande grabb man är, tog jag naturligtvis chansen. Det blev Sonja och Siv med Cornelis, som jag sjöng. Mina fem minuter i rampljuset, blev snabbt till 20 minuter. Kicken av att stå på scen, gjorde att jag hann med ytterligare några gamla Cornelis-dängor. Det var fantastiskt kul. Artistlivet skulle nog vara något för mig, jag menar vem skulle inte vilja åka turnebuss och supa sig redlös varje dag?!
När feststämningen började avta åkte jag och Jimmy iväg för lite klassiskt nattsudd hemma hos honom och syrran. Där förtärdes mängder av kvarglömd whiskey. När min kropp började förstå att den hade en platta öl, whiskey och Jäger i blodomloppet ville inte ögonen vara öppna längre.

Ständigt denna Wallander
Nu är jag tillbaka i Kalle och tittar på en Wallanderfilm som Tv4 redan har visat femtielva gånger. Men men, det går ju för sig när coolingen Ola Rapace är med. Han får man för övrigt se imorgon igen. Då är det Anna Pihl, den danska polisserien. Jag är kär i Anna Pihl.....




image20

...JAG HAR EN GAMMAL MOSTER...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0