Va maaka de´??

...inte fan maaka de´mint
I onsdags kom allas vår nye karlstadsbo Strömberg upp på besök. Han hade en flaska rödtjut och det hade jag med. Vi delade dessa två pavor med några getingar. Sedan slutade Jarre jobba och vi bestämde oss för att gå på säsongens sista sommar-Plaza som av någon anledning inte var på Plaza utan på Arena (?). Fördrickandet kryddades med bl.a. konstiga argument om att det är helt naturligt för människan att mörda. Det kanske är det blodliknande utseendet på rödvin som inspirerade detta samtal. Hursomhelst blev det så småningom dags att ta bussen ner till staden. Väl inne på Arena slog speldjävulen till för mig och Strömberg som hamnade vid Jack Vegas-maskinerna. Jansson fick då agera moraltant ( typ som det goda samvetet som sitter på ena axeln i tecknade serier) och försöka få oss bort från denna Hin Håles maskin. Men naturligtvis gick vi inte förrän alla kulor var slut. Eftersom vi nu inte hade råd att sitta och softa i nån soffa med en öl i handen, fick det bli dansgolvet. Väl där skakade vi rumpa till Arenas klassiska gamla slagdängor. Efter en stund kom det en mycket berusad tjej och började gnida lite extra. Det hela slutade med lite hederlig tungbrottning, som alltid brukar vara ganska trevligt. Men denna kvällen smakade det inte som det skulle. Damen ifråga hade tyvärr smaskat i sig ett par salamismörgåsar för mycket innan hon skulle ut på galej. Dessutom hade hon dansat alldeles för hårt vilket gjorde att kvällens tungbrottning smakade vitlök med en dos av svettningssalter. Inte så mumsigt. Vi avslutade kvällen med Burger King och hemfärd i svarttaxi. Väl hemma blev det insomning till OS.

Koriander och Reuben Sallmander
I lördags var det återigen dags för utgång. Det var ju en efterlängtad dag eftersom Premier league drog igång. Jansson som har Canal plus lovade mig att inte låsa dörren när han åkte till jobbet så jag kunde titta på fotboll där. Det glömde han naturligtvis. Så jag fick ta en buss ner till stan för att hämta nyckeln. Men men vi måste vara helt jävla otroligt glömska. För när jag sitter på bussen tillbaka till Krp, nöjd med att få se säsongens första PL-match, märker jag att jag aldrig fick några nycklar. Det var ju fan därför jag åkte ner till stan. Endast därför. Så, när man var så virrig fick det bli till att följa fotbollen på text-tv istället. Sorgligt men sant. Nåja, jag fick iallafall se den sena matchen när Jansson kom hem från jobbet, och lyckades även att vinna en slant på tipset. Så helt åt helvete var det inte, men nästan.
Efter matchen gick vi till Ida som hade välkomstfest för några nya utbytesstudenter. Där fick man mingla bland fransoser, tyskar och thaior. Det var en trevlig liten fest. Innan vi drog till stan han jag med att lära en thailändsk flicka att räkna till tio på svenska. Mycket stolt..
Kvällens krogval föll på att ta Korianderoskulden. Ett mycket skönt ställe. Jansson tyckte dock att det var lite väl hög medelålder, men sånt har ju jag aldrig tackat nej till. Dock blev det denna kväll mest häng vid ett bord och inte så mycket dansverksamhet. Men det var inte sista gången jag satte min fot på Koriander.
Söndagen spenderades fram till halv fem i bingen. Sedan fotboll med tillhörande snaskpåse. Denna match gjorde mig upprörd. Vart är idrottsvärlden på väg när United har med ett Nike-märke i sitt tifo?!! Fy fan vad patetiskt. "Football is for you and me, not for fucking industry!", säger jag bara...
 På kvällen var jag så sugen på svenskt kriminaldramafilm a la´ Beck, så det fick bli till att kolla på Irene Huss. Den var ganska okej, med välbekanta ansikten som Lasse Brandeby och Reuben Sallmander. När jag stillat mitt mordutredningssug var det återigen dags att sova. Apropå sova, har jag nog fått någon märklig sjukdom som gör att man sover bort sitt liv. Idag vaknade jag för en timme sen, halv sex på kvällen. Det är så man blir mörkrädd, eller rättare sagt är man väl ljusskygg?!!....



...SWEAT BABY SWEAT...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0