It´s aliiive...urbanana 2.0....

...Nu är han tillbaka. Mannen, myten, konceptet. Han är the biggest, the best, better than Blondinbella. Denna återuppståndelse är i klass med den Jesus lyckades med en påskhelg back in the days. Lika efterlängtad som Lars Lagerbäcks avgång, är denna högtidsstämningsfyllda afton. Liket lever, det kokta fläsket är stekt o.s.v. - jag har säsongsöppning av min blogg... 

Hmm, jag kände att en liten självskriven hyllning var på sin plats för att hitta inspiration. I höst ska det bjudas på nya helganekdoter i denna syndens boning. Med andra ord, nothing has changed, det mesta innehållet på denna sida kommer på ett eller annat sätt ha anknytning till alkoholhaltiga drycker. Ingen hade väl väntat sig något annat?! Med stundande nollning för de nya studenterna kan jag utlova att märkliga saker återigen kommer ske, och dokumenteras här. Men eftersom detta är mitt första inlägg i urbanana 2.0, ger jag mig själv dispens att inte skriva ett så utförligt inlägg. I och för sig, säger en bild mer än tusen ord, så detta är mitt sätt att summera sommaren som gått:

SOMMARENS HISSADE

1. TURKIET- underbart med klassisk charterresa där man inte behöver tänka längre än till nästa öl. Dessutom träffade vi ljuvligt folk som kom från allt från Borås till Haparanda.


                                           


                                                          

                                        



2. GOTLAND- lite charterkänsla här med, trots att vi bodde i ett ickekomplett tält som var tillverkat i det forna DDR.

                                                


                                                



3. STOCKHOLMSWEEKEND- Dricka bira på Kvarnen och Gröne jägaren, avslutat med Bajen-Örebro. Sköna dagar på Södermalm.




4. RANSÄTER- Winnerbäck konsert i den värmländska obygden. Charmigt! Trots att det var den sämsta konserten jag sett med honom, så är ju Lars ändå alltid Lars.

                                                  

                                                  



Bubblare: Danspalatsfylla, Mammas mat, Kriminalromaner, Kokkaffe, Sol....



SOMMARENS DISSADE

1. SÄFFLE- jag skulle planka in på Harry men blev hängande i knävecken i ett fönster, varpå jag ramlade rätt ner i asfalten och slog mig halvt ihjäl.

2. TURKIET- de evigt lurande människorna. De pengatörstande taxichaufförerna som skulle blåsa oss heeela tiden.

3. GOTLAND- priserna, bratsen. Bara att komma in på uteställena kostade ju mer än vissa länders BNP.

4. SKULDER- ska man iväg på äventyr när man är fattig får man lånade pengar och grå efterslängar.


Bubblare: Plastkvarn, Bondelandstristess, Jontes klibb-soffa, Brist på ligga, Ömsa skinn, Regn....

************************************************************************************************************

Sommarens citat: " Vad dum jag är som inte visste att asiater hade fittan på tvären, det är ju fantastiskt!" - Urban T

Sommarens öl: Öl...

Sommarens dilemma: Jag är snart silvermunk trots en vecka på charterort...

Sommarens mest långtråkiga: Stoppa plast i en bullrande kvarn åtta timmar om dagen..

Sommarens mest långtråkiga 2: Civilisationslängtan ute i Svanskog...

Sommarens märkligaste maträtt: Jag käkade upp en ros i Turkiet...

Sommarens godaste maträtt: Bruna bönor och fläsk, alltid!....

Sommarens ickeskräll: Dött bilbatteri när vi skulle hem på midsommar, alltid!...

Sommarens godaste bok: Danslärarens återkomst av Henning Mankell

Sommarens hejaramsa: Seven nation army...

Sommarens bästa ölhak: Kvarnen

Sommarens saknade: Fryksdalsdansen i Sunne

Sommarens saknade 2: Klasskamrater...

Sommarens HbA1c: 6.9...

Sommarens smygförelskelse: Amanda Jensen och Miss Li...

Sommarens möte: Mackan och Johan i Turkiet...

Sommarens låt: Ba Ba Ba- Miss Li

Sommarens danspalats: Danspalatset

Sommarens smeknamn: Murre

Sommarens 2 come: Nollning




Så nu är jag igång, en ny era i bloggåldern har just startat. Nu kör vi.....





...THOSE SUMMERNIGHTS...




Kommentarer
Postat av: johanna

fittan på tvären? vad f-n säger du urban, tvätta din smutsiga mun!



hahaha hängandes i knäväcken, du är ju så j-vla urban!



peace out

2008-08-11 @ 10:18:21
URL: http://johannaetc.blogspot.com
Postat av: Jonte

Va fan!!! Inget drit med klibb- soffa... e du inte snäll så får du sova i köket i fortsättningen... Sen gynnar det inte dej att gå ut ofenttligt med fittan på tvären men du kan ju be mattsson att få filmen, så kan du lägga upp den:)

2008-08-11 @ 12:06:04
Postat av: u

jaja..man måste få erkänna att man e iq fiskmås ibland...nu har jag ju lärt mig ngt nytt om anatomin..eller d har jag ju inte förresten, det var ju som jag trodde från början egentligen..jaja asiatiska vaginor är hursomhelst helt vanliga..=) lr nåt.......

2008-08-11 @ 16:33:24
URL: http://urbanana.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahaha, det låter sm en sjukt kul sommar! Men allvarligt.... bruna bönor? Uuuääh! :P

2008-08-11 @ 17:31:44
URL: http://pinkcherryblossom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Urbanana??? Urbando ska de ju förfan vara ;)

2008-08-15 @ 09:11:13
URL: http://robertlindblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0