Man e inte nykter när man e full...

Idag är ingen vanlig dag...
Nej det är inte min födelsedag. Men den är ovanlig på det sättet att jag har en nykter fredag. Denna fredagen blev det faktiskt de klassiskt svenska fredagssysslorna, med Så ska det låta, gottepåse och till och med finmiddag. Var nämligen borta på Campus hos Madde förut på en otroligt het dejt. Nerå, men hon tyckte synd om mig igår när jag berättade om mitt gapande kylskåp. Jag tror bestämt att moderskänslorna tog över hos henne när jag berättade att jag skulle äta korv och nudlar. Så istället blev det alltså flådmiddag med ugnsbakad potatis, kött och bearnesås. Smaskens till sista slicken skulle man kunna säga. Tack Madan!! POTATISSS...

Fest med Mickan, Madan, Emelie och Kåt-Kerstin...pure love..
Igår blev det återigen studenttorsdag på Arena. Jag har ju lätt att falla för frestelser, så när det pratades utgång kunde jag inte motstå. Jag och Emelie traskade bort till Trio 6 för förfestligheter hos Mickan. På vägen kom också Madde, som hängde med. Väl framme bjöds det på rundtur i casa de micka. Sedan kunde drickerierna ta fart. Efter en stund anslöt även några andra korridormedlemmar. Madde, som egentligen inte skulle dricka, föll också hon för frestelsen när en ensam vinflaska ville bli uppdrucken. Mitt partymode förstördes aningen av Bajens prestation mot gais. Men jag kopplade bort de känslorna. Jag menar, man får ju inte hänga läpp när man sitter som tuppen i hönsgården, med endast damer på förfesten. Vi satt där och drack och hade det oförskämt trevligt. Vad jag dock inte tycker om är när människor dissar mina kära folköl. Det är en öm punkt jag har. Korridorsmedlemmarna kritiserade nämligen 3,5orna. Men även det lilla irritationsmomentet kopplades bort.
 image33Fick även veta vem den berömda Kåt-Kerstin är. Det är tydligen nån slags låtsaskompis a la Molgan, som Micka o Issa har. Kerstin gör dumma saker när de är fulla. Aja, typ nåt sånt var det iallafall. Tiden rusade iväg och vi insåg att vi skulle missa bussen. Så det fick bli en taxi istället. När vi kom till Arena var lokalen förvånansvärt tom. Men efter ett tag fylldes det upp med folk. Det dansades och härjades. Vid halvtvå hoppade jag,Mickan och Pelle in i en taxi där det satt århundradets fullaste kille i. Han lovade att bjuda på taxin. Men när vi var framme vid Campus var han så snorfull så han varken visste ut eller in. Pelle hade lovat killen sovplats på sin soffa som tack för att han betalade taxin. Men eftersom han var för full för att betala, så löpte vi ifrån honom och stängde in oss. På Campus bjöd Mickan (eller kanske var det Kerstin) på sina sista alkoholdroppar. Efter ett tag drog Pelle hem till sig. Sen drog jag och Mickan in på hennes rum, där Kerstin däckade på soffan. Så det var lika bra att traska hemåt. Som den gentleman man är lämnade jag inte en dam utan att skriva en lapp. Den löd ungefär " Du är inte nykter när du är image34full". Hann även med lite kriminella verksamheter innan jag gick hem, då jag inte kunde motstå en dubbeldaim i kylen på Campus. Du stackars sötsugna varelse, som blev bestulen, ska naturligtvis återbetalas av mig för denna onda gärning....

Slash x 2
Imorgon ska vi i Inferno ha sittning ihop med studentföreningen Emma. Ska bli svinkul. Temat för sittningen är kändisar.Jag ska klä ut mig till Slash, den f.d. gitarristen i Guns n Roses. Pratade med Emma på msn förut, och hon ska tydligen också vara Slash. Det var ganska komiskt. Jag frågade om hon hade en hatt att låna. Då säger hon att hon också behöver samma sak. Sedan visar det sig alltså att vi ska vara samma människa. Världen är liten ibland. Nä, nu blir det en sväng på redtube och sovdags. Keep it real, eller nåt....


image35

...DON`T YOU CRY TONIGHT...

Kommentarer
Postat av: Mickan

Hahaha,jag har redan ersatt min stackars bestulna sambo...;) Och hon heter Kuk-Kerstin, inte Kåt-Kerstin...:) hon ska låsas in bakom lås och bom ikväll.... Kan hända att jag får kedja fast henne på nåt sätt också för hon har ju en tendens till att rymma den lilla skiten! Puss puss

2008-04-12 @ 09:57:01
URL: http://minmickan.blogg.se
Postat av: Madde

Hehe ja som små moderskänslor jag har tog nog över haha. Men det var väldigt hett Urbie ;P

2008-04-12 @ 13:05:10
URL: http://maddafakka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0